شهر بوشهر نیازمند سالن مختص ورزش زورخانه‌ای است

خبرگزاری پانا : مسئولین و جمعی از ورزشکاران هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان بوشهر به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار نمودند .

کد مطلب: ۳۷۸۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر ، مسئولین اداره کل ورزش و جوانان، اعضای بسیج ورزشکاران استان و جمعی از ورزشکاران هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان بوشهر به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار نمودند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان در این دیدار ضمن تبریک این هفته به تمامی ورزشکاران، اظهارداشتند: ورزش زورخانه‌ای نماد جوانمردی، اخلاق، خدمتگذاری و توانمندی در عرصه حمایت از دین و دیانت و نظام است.

وی همچنین اظهار امیدواری کردند: ان شاء الله هر چه زودتر زورخانه شهر بوشهر تأسیس شود و شما عزیزان در یک زورخانه بسیار خوب و استاندارد هم به ورزش و هم به آموزش آموزه های این ورزش دینی و آئینی بپردازید.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری عنوان کردند: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای یکی از ورزش هایی است که مختص ایران بوده و از ایران ظهور کرده و دارای روح، باطن و ظاهر دینی و پهلوانی و دارای ویژگی خاص است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشتند: چند سالی است که ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در حال بین المللی شدن است و در کشورهای فارسی زبان و منطقه و برخی کشورهای دیگر بر روی این ورزش کار می شود و این یکی از افتخارات ایران است که دارای این ورزش و محل تولد و تکامل این ورزش است.

وی در ادامه بیانات خود اذعان داشتند: فرهنگ زورخانه، آموزش آموزه ها و فضائل اخلاقی و نوعی وحدت، نظم و سلامت ورزشی است.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه همواره از ورزشکاران ورزش زورخانه ای به نیکی یاد می شود، اظهار داشتند: این ورزش، ورزشی است که برخاسته از مکتب علی بن ابی طالب (ع) است و کسانی که با این ورزش انس داشته اند از سالم ترین افراد در طول تاریخ ورزش ایران بوده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطر نشان نمودند: دو سالن مختص ورزش زورخانه ای در نیروگاه اتمی و منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در شهر بوشهر وجود دارد اما به دلیل محدویت در استفاده، نمود بیرونی ندارند به همین خاطر شهر بوشهر نیازمند یک سالن مختص ورزش زورخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه جدی‌ترین مشکل در ساخت زورخانه در شهر بوشهر، مسئله تأمین زمین آن است، افزودند: مسئله تأمین زمین جهت ساخت زورخانه در شهر بوشهر، نیازمند یک نگاه جهادی از سوی مسئولین است.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه جای این ورزش در استان بوشهر خالی بوده و زیرساخت های آن نیز آماده نبوده و نیست، افزودند: ان شاء الله با پیگیری های صورت گرفته، این معنا به شکل جدی محقق شود و هر چه زودتر این بنای خیر و نماد کمال ورزش، در استان افتتاح شود و شاهد حضور نوجوانان، جوانان و پیشکسوتان باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار