مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم خبر داد

فعالیت غنی ترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با 16 هزار جلد کتاب در قم

خبرگزاری پانا: مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم از فعالیت مجهزترین و غنی ترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با بیش از 16 هزار جلد کتاب در این اداره کل خبر داد.

کد مطلب: ۳۷۷۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، احمد حسینی با اشاره به جزئیات فعالیت کتابخانه تخصصی دفاع مقدس ابراز کرد: این کتابخانه با بیش از 16 هزار جلد کتاب خدماتی به صورت رایگان به محققین و علاقه مندان حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت ارائه می کند.
وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از یک هزار نفر از محققین، پژوهشگران، نویسندگان و علاقمندان حوزه دفاع مقدس در استان قم به عضویت این کتابخانه در آمده اند، ابراز داشت: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس تاکنون بیش از 7 هزار عنوان کتاب تخصصی در موضوعات تازه های نشر، خاطرات، داستان، شعر، عملیات ها، تحقیقات، وصیت نامه شهدا و رزمندگان اسلام، تفحص، مجلات تخصصی و آلبوم تصاویر را کتابشناسی و جمع آوری نموده است.
حسینی با اشاره به بخش دیگری از فعالیت کتابخانه گفت: علاوه بر ارائه کتب و همچنین برگزاری جلسات نقد ادبی و شعر در محل کتابخانه، بانک جامعی از آمار و اطلاعات هشت سال دفاع مقدس در قالب فایل های صوتی، تصویری، فیلم، موسیقی و کلیپ مربوط به آثار داستانی، روایی، مستند و تفحص شهدا نیز تهیه شده که در کوتاهترین زمان ممکن به مراجعان عرضه می شود.
وی با اشاره به بخش آرشیو پایان نامه های حوزه دفاع مقدس در کتابخانه مزبور افزود: تا کنون بیش از 30 عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا از سوی این اداره کل حمایت شده و این مجموعه آمادگی دارد از تمامی پایان نامه های مقطع ارشد و دکترا با موضوع دفاع مقدس حمایت مالی نماید.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان ساخت: در این کتابخانه امکان اسکن فوری تصاویر وجود دارد و چنانچه مراجعه کنندگان هر نوع تصویری از اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس در دست دارند می توانند در حداقل زمان از خدمات اسکن تصاویر و تکمیل بانک اطلاعات تصاویر در این کتابخانه (و یا در محل کار و سکونت خود) بهره مند گردند.
علاوه بر کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، کتابخانه دیگری نیز با عنوان کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فعالیت می کند.
علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از امکانات کتابخانه تخصصی دفاع مقدس به آدرس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم واقع در خیابان شهید فاطمی(دور شهر) بین کوچه 13 و 15 مراجعه نموده و یا با شماره 7731252 -025 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار