رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد:

کاهش مدت حبس زندانیان به شرط باسواد شدن

خبرگزاری پانا:رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از کاهش مدت حبس زندانیان به شرط باسواد شدن آن هاخبرداد و گفت: آموزش با سواد کردن زندانیان از سن 49 سال به 60 سال افزایش یافته و تسهیلاتی برای زندانیان باسواد در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۳۷۷۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی باقرزاده، در خصوص با سواد کردن زندانیان و با اشاره به اینکه اکنون آموزش با سواد کردن زندانیان از سن 49 سال به 60 سال افزایش یافته است، اظهارکرد : با همکاری دولت، هزینه با سواد کردن زندانیان را به حساب خانواده های آن ها واریز می کنیم این در حالی است که سازمان زندان ها مشوق با سواد کردن تمام زندانی های بی سواد خواهد بود.

وی افزود: فرزندان دانش آموز زندانیان از خدمات آموزشی ویژه ای برخوردار خواهند شد.

باقرزاده اشاره کرد: تسهیلات و امکانات برای باسوادشدن افراد زندانی نیز فراهم شده و با با سواد شدن آن ها علاوه بر کاسته شدن مدت حبس زندانیان امکان گرفتن مرخصی نیز دارند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از باسواد کردن سربازان بی سواد در نیروهای مسلح خبر داد و گفت: این موضوع با دستور مقام معظم رهبری با جدیت در پادگان های آموزشی اجرا خواهد شد و در این راستا سربازان 3 ماه دوره سوادآموزی را خواهند دید.

باقرزاده همچنین از متفاوت بودن جامعه هدف برای باسواد کردن زندانیان خبر داد و بیان کرد: یکی از مواردی که می توان با استفاده از آن مسائل سوادآموزی را در سطح کشور دنبال کرد، بحث با سواد کردن زندانی ها است.

وی ادامه داد: بی توجهی به زندانیان به دلیل صرف وقت آن ها در زندان، مسئله مهمی برای سازمان نهضت سوادآموزی است.

باقرزاده افزود: متاسفانه رابطه مستقیم بی سوادی، ارتکاب به جرم و تخلف در تحقیقات مختلف ثابت شده است از این رو باسواد کردن زندانیان برای آموزش وپرورش مهم است و باید برای تحقق آن باکمک سایرنهادهای مسئول تلاش کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اشاره کرد: در ادامه مهارت هایی که زندانیان از مسئله باسواد شدن به دست بیاورند می توانند با کسب و کار آشنا شده تا نرخ بازگشت به زندان کاهش پیدا کند.

باقرزاده اضافه کرد: با بازگشت سرپرستان خانوار از زندان و باسواد کردن آن ها نرخ ترک تحصیل و خروج از مدرسه کاسته می شود.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت باسواد کردن افراد سرپرست خانوار در زندان ها بسیار مهم است که در این راستا امکانات و فضای زندان ها با همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان زندان ها با جدیت کامل دنبال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار