در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

برخورد با ساخت و سازهای بی‌رویه در دماوند/تخریب ساختمان های درحریم کوه

خبرگزاری پانا: نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز و بی رویه در دماوند گفت: این کار خلاف قانون است و متولیان باید با آن برخورد کنند.

کد مطلب: ۳۷۶۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، هر نوع ساخت و سازی که به صورت خلاف در شهر صورت گیرد چه در خارج شهر و چه در حاشیه رودخانه ها بر اساس تکلیف قانونی باید با آن برخورد شود و نباید اجازه داد این فضا با آسیب روبرو شود.


نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: طبق قانون هر ساختمانی که در حریم رودخانه ها و یا به طور نمونه در حاشیه کوه دماوند و کوهپایه به صورت غیرمجاز و بی رویه ساخته می شود، باید تخریب شود و نباید جلوی تخریب گرفته شود چرا که در نهایت منجر به تخریب محیط زیست خواهد شد.


این نماینده مجلس با بیان اینکه محیط زیست نباید به هیچ عنوان اجازه ساخت وساز در دامنه کوه دماوند را بدهد، گفت: ما نیاز به مدیریت واحد در دامنه کوه ها داریم. متأسفانه خلا مدیریت واحد بر کوهستان‌ ها و دامنه کوه ها در سازمان محیط زیست وجود دارد که این خلأ باید پر شود.

به گزارش پانا، این در حالی است که کوه دماوند در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته اما مسئولان محیط زیست ضمن ابراز نگرانی از ساخت و سازهای بی رویه در این منطقه، این موضوع را به عنوان یک مشکل جدی در ثبت جهانی کوه دماوند دخیل می دانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار