در جریان سفر استانی دولت به کردستان

مجید انصاری از مرز باشماق مریوان بازدید کرد

خبرگزارای پانا: معاون پارلمانی رییس‌جمهور به همراه معاون وزیر جهاد کشاورزی، نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مقامات محلی مریوان روز یکشنبه از مرز رسمی باشماق بازدید کرد.

کد مطلب: ۳۷۶۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، در این بازدید رییس گمرک باشماق مریوان ، باشماق را یکی از گمرکات مهم غرب کشور و دومین مرز مهم کشور دانست و گفت: این مرز باید مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد.

علی گودرزی حجم مبادلات سال گذشته مرز باشماق را شش میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: مرز باشماق نیازمند توجه جدی مسوولان کشوری و اختصاص بودجه کلان است.

وی گفت: مرز باشماق از سال 86 به بهره برداری رسیده است اما تاکنون در این مرز وارداتی نداشته ایم، در همین راستا فراهم کردن امکانات تخفیف گمرکات در این منطقه ضروری است. شماری از تجار و صادرکنندگان مریوانی نیز در این بازدید خواستار اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری صنعتی مریوان، تحقق مدیریت واحد و حمل یکسره کالا در مرز باشماق مریوان شدند.

نمایندگان بخش خصوصی عملی شدن حمل یکسره کالا را نیازمند رایزنی طرف های عراقی دانستند. مرز رسمی باشماق در 15 کیلومتری شهر مریوان و در مرز با کشور عراق واقع شده است و در سال 86 به مرز رسمی و بین المللی تبدیل شد.

سالانه حدود چهار تا شش میلیارد دلار ترانزیت کالا از این مرز انجام می شود.

معاون رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید امروز یکشنبه مهمان مردم کردستان هستند.

حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری به عنوان نماینده رییس جمهور به شهرستان های مریوان و سرواباد سفر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار