اولین عمل جراحی بینی و سینوسها بوسیله آندوسکوپی در خوی

خبرگزاری پانا: بیماری که دچار سینوزیت مزمن و پولیپ داخل بینی بود برای اولین بار در شهرستان خوی بوسیله آندوسکوپی جراحی شد.

کد مطلب: ۳۷۵۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، روز شنبه سوم مرداد ماه برای اولین بار در شهرستان خوی عمل جراحی سینوسهای بینی بوسیله آندوسکوپ انجام گردید . این عمل جراحی توسط دکتر رضوان نوتاش متخصص گوش و حلق و بینی و دکتر حسن طاهرلو متخصص بیهوشی بیمارستان قمر بنی هاشم شهرستان خوی انجام گردید.

دکتر نوتاش در توضیح این عمل جراحی گفت: بیمار جوانی بدنبال آلرژی، دچار سینوزیت مزمن و پولیپ در داخل بینی و سینوسهای اطراف آن شده بود که از طریق آندوسکوپ از داخل بینی کلیه سینوسها باز گردید و پولیپها خارج شد. دکتر نوتاش ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیریت شبکه بهداشت و درمان خوی در رابطه با تهیه این دستگاه گفت: دستگاه آندسکوپی بینی و سینوس Fess(فانکشنال آندوسکوپیک سینوس سرجری) هرگونه پولیپ، توده داخل بینی، جسم خارجی، سینوزیت مزمن که نیاز به بررسی سینوسهای اطراف بینی از جمله فرونتال، اسفنوئید، اتموئید و ماگزیلاری وجود داشته باشد از طریق آندوسکوپ از سوراخ بینی بدون نیاز به برش از خارج و بدون ایجاد اختلال در عملکرد سینوسها و با حداقل خونریزی قابل بررسی و درمان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار