نمایشگاه نقاشی های مارال اصفهانی در گالری ویستا به روی دیوار می رود

خبرگزاری پانا: نمایشگاه انفرادی نقاشی مارال اصفهانی از دوم مردادماه در گالری ویستا برپا می شود.

کد مطلب: ۳۷۴۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، این نمایشگاه که چهارمین نمایشگاه انفرادی این هنرمند محسوب می شود با نمایش بیش از 25 اثر برپا خواهد شد که شامل 8 اثر بزرگ و 19 اثر در ابعاد کوچک است. نمایشگاهی که دنیایی از حال و هوای زنانه را به نمایش می گذارد تا در ورای آن انسان را به نظاره بنشینیم.

این هنرمند در استیتمنت نمایشگاهش به نقل از شمس تبریزی می نویسد:« از همه اسرار جز الفی بیش بیرون نیافتاد ، باقی هرچه بود در وصف آن (( الف )) بود. آن (( الف )) البته فهم نشد. » و سپس از داریوش شایگان و کتاب بت های ذهنی و خاطرات ازلی اش نقل می کند که:« در تمام طول زندگیم ، همواره به دنبال جواب هایی بنیادین در خصوص حقیقت آفرینش و فلسفه خلقت داشتم و دریافتم برای رسیدن به مقصود باید سفر از خویش به خویشتن را طی کرد که مهمترین اصل عرفانی است. با شروع این سفر از وجود دو حضور آگاه شدم ، یکی خویش و دیگری خویشتن خویش ، که چه اندازه بیگانه بودند.در پی آشتی این دو و یکی شدن با خویشتن به خیال خود پناه بردم . تخیل صور خیالی در عالم مثال تحقق می یابد. روح در آنجا به صورت مکاشفات قبلی ظاهر می شود و محسوسات به شکل صور مثالی استحاله می یابند.

و در انتها از حافظ می آورد که: در اندرون من خسته دل ندانم کیست/ که من خموشم و او در فغان و در غوغاست... تا در نهایت این متن یادآور آنچیزی باشد که در پس ذهن هنرمند برای خلق این آثار رخ داده است.گفتن از انسان.
مارال اصفهانی که تاکنون علاوه بر نمایشگاه های انفرادی در بیش از ده بینال و نمایشگاه و جشنواره حضور داشته کارشناسی ارشد نقاشی خود را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در 1392 دریافت کرد و تا کنون جوایز متعددی از جشنواره های مختلف دریافت کرده است.
این نمایشگاه تا دوازدهم مردادماه در گالری ویستا دایر است و علاقمندان می‌توانند ساعت 16 تا 20 هر روز از این نمایشگاه واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم، پلاک 11 دیدن کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار