گازرسانی به بخش کجور مازندران آغاز شد

خبرگزاری پانا: پروژه گازرسانی به بخش کوهستانی و صعب‌العبور کجور شهرستان نوشهر با حضور مسئولان و مردم در شهر کجور آغاز شد.

کد مطلب: ۳۷۳۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فرماندار نوشهر در این آیین با ابراز امیدواری از اینکه روزی برسد که پسوند «محرومیت» از کجور برداشته شود، اظهار کرد: شبکه‌گذاری این پروژه ظرف یك ماه آینده انجام می‌شود و بنابراین همه باید کمک کنند تا کارها تا زمانی که شرایط آب و هوایی منطقه کوهستانی کجور اجازه می‌دهد با دقت و قدرت بیشتری پیش برود.

محمدعلی قمی اویلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه بخش کجور و با بیان اینکه این اقدامات کافی نبوده است، تصریح کرد: هر زمان که مهاجرت به منطقه معکوس شود، آن زمان باید به خود ببالیم.

وی ادامه داد: باید بسترهای لازم برای جلوگیری از مهاجرت‌ در کجور فراهم شود و در حوزه‌های مختلف توسعه، عمران و آبادانی صورت گیرد و بتوان از زمین‌های موجود در کجور بهره‌برداری مناسب‌تر داشته باشیم.

فرماندار نوشهر ارتقاء دو روستای بزرگ به شهر، تلاش برای تبدیل یکی از دهستان‌ها به بخش را از جمله اقدامات بیان کرد و افزود: گازرسانی به مناطق محروم کجور نیز از خواسته‌های دیرینه است که امروز جشن گازرسانی به روستاهای منطقه کلید خورده است.

وی با اشاره به قیمت حامل‌های انرژی، تصریح کرد: گاهی هزینه‌های سوخت در کجور بیشتر از هزینه‌های حامل‌های انرژی در شهر است و این سبب بروز پدیده مهاجرت از روستاها به شهرها می‌شود.

فرماندار نوشهر با اشاره به توافق هسته ای این مذاکرات را در احقاق حقوق مردم موثر دانست و گفت: ۱۲ سال برای احقاق حقوق ملت تلاش شد و سرانجام سایر کشورها به این حقیقت رسیدند که مساله هسته‌ای ایران در مسیر درست و صلح‌آمیز قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه مردم کجور باید از نعمت گاز بهره‌مند شوند، افزود: طراحی و چگونگی گازرسانی از سوی کارشناسان فنی گاز مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و سپس بر اساس مطالعات دقیق و کارشناسی‌شده، طرح گازرسانی پیاده و عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران نیز در این مراسم بیان کرد: گازرسانی باعث برچیده شدن بساط نفت و گازوئیل در خانوارها می‌شود، این فضا به‌خاطر اعتماد مردم به شرکت گاز مازندران است و مطمئن هستند که گاز در طول ایام سال در اختیار آنها قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ گازرسانی باعث می‌شود تا قطع درختان از مناطق جنگلی برای تامین سوخت مورد نیاز به صفر برسد و این در حوزه حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست از اهمیت فراوانی برخوردار است.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: ‌پیمانکار پروژه گازرسانی به کجور مشخص شد و لوله‌های انتقال گاز نیز خریداری شده است که البته این لوله‌ها باید ابتدا به تأیید کارشناسان گاز استان برسد و سپس در پروژه مورد استفاده قرار گیرد.

وی تأکید کرد: برای تسریع در روند اجرای پروژه گازرسانی به کجور باید تمامی دستگاه‌های اداری و اجرایی اعم از اداره راه و ترابری، شورای شهر و شهردار همکاری کنند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به کجور به روش مینی ال.ان.جی انجام می‌شود، گفت: وزیر نفت برنامه‌ریزی کرده است تا ظرف سه سال آینده گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهای کشور به‌طور کامل و با چهار روش روز دنیا انجام شود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مظلومیت بخش کجور یادآور شد: امسال برای گازرسانی به مازندران ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و از شرکت گاز تقاضا داریم طرح‌هایی مناسب برای گازرسانی پیش بینی کنند.

قاسم احمدی لاشكی اجرای طرح آسفالت از شهر پول به سمت بالادست را از دیگر طرح ها بیان کرد و افزود: طراحی شهر پول نیز مراحل پایانی‌ را می گذراند و به‌زودی مراسم کلنگ‌زنی آن انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار