مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد؛

دولت در تامین آب روستاها زیان‌دهی دارد

خبرگزاری پانا: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بطور متوسط سالانه 14 میلیون مترمکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد تولید تا به دست مشترکان برسد که برای تولید هرمترمکعب 750 تومان هزینه می‌شود اما چیزی که عاید دولت می‌شود 100 تومان است

کد مطلب: ۳۷۳۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت در تامین آب به روستاها زیان‌دهی دارد و درحالت پرداخت یارانه است.

فیض الله پاسره افزود: بطور متوسط سالانه 14 میلیون مترمکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد تولید تا به دست مشترکان برسد که برای تولید هرمترمکعب 750 تومان هزینه می‌شود اما چیزی که عاید دولت می‌شود 100 تومان است.

وی با بیان اینکه دولت برای تامین آب موردنیاز روستائیان مجبور است یارانه پرداخت کند، اظهارداشت: برای تامین و تولید هرمترمکعب بدون هزینه‌های سرمایه‌گذاری 750 تومان هزینه می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بخش انشعابات شهری کمتر از 400 تومان و در بخش روستایی کمتر از 100 تومان از مشترکان پول دریافت می‌شود.

پاسره، میزان ضرردهی سالانه شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد براساس این محاسبات را 14 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی از تخلف برخی مشترکان روستایی در زمینه مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و گفت: حدود پنج درصد از مشترکان روستایی در یک دوره فروش 45 روزه مصرف کمتر از پنج مترمکعب دارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این مصرف نشان از خالی بودن منزل مسکونی و یا تخلف مشترکان دارد.

پاسره گفت: هرمشترک روستایی در روز می‌بایست حداقل یک مترمکعب آب مصرف کند و این درحالی‌ست که در 45 روز این رقم به کمتر از پنج مترمکعب توسط برخی مشترکان می‌رسد.

وی افزود: با تلاش‌ها و برون سپاری‌های صورت گرفته، تعداد مشترکانی که در یک دوره مصرف کمتر از پنج مترمکعب آب داشتند از 20 درصد به پنج درصد در کهگیلویه و بویراحمد رسیده است.

پاسره، تعداد مشترکان آب روستایی در کهگیلویه و بویراحمد را حدود 53 هزار مشترک دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار