دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش در فارس:

وفاق و همدلی كلید واژه جبران عقب ماندگی های فارس است

خبرگزاری پانا: دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش در فارس گفت: وفاق و همدلی آحاد مردم فارس كلید واژه جبران عقب ماندگی های فارس است.

کد مطلب: ۳۷۳۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جمیله کریمی بیان کرد: عملیاتی شدن مطالبات مردم به عنوان یکی از وعده های انتخاباتی رئیس جمهور و جبران عقب ماندگی های فارس در شرایط موجود به یك وفاق و همدلی نیاز دارد .
وی همراهی با استاندار منتخب دولت را در همین راستا مورد تاكید قرار داد و گفت: كلید واژه توسعه استان در وفاق و همدلی آحاد مردم و تدبیر مدیریت عالی استان و همراهی مردم و دلتمردان می باشد.
مدیركل امور زنان و مشاور استاندارفارس در دوره اصلاحات تحقق این اصل را در تدبیر و هوشیاری مدیریت عالی استان در ایجاد فرصت های برابر و استفاده وی از تمامی ظرفیت های موجود استان دانست و افزود: در بستر همدلی و همراهی نه تنها می توان عقب ماندگیهای فارس را جبران كرد بلكه استان نیز در مسیر توسعه همه جانبه قرار می گیرد .
وی با تاکید بر ضرورت حمایت همه جانبه جناح ها، گروه ها، جریان ها و فعالان سیاسی از تصمیم دولت بر خاسته از آرای مردم در انتخاب مدیریت عالی استان اظهار داشت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که برای فارس در هشت سال فعالیت دولت قبل ایجاد شده و البته در دو سال اخیر هم نه تنها التیام نیافته بلکه بر وخامت آن افزوده شده است.
کریمی عنوان کرد: ناكامی استاندار سابق در دو سال اخیر در حل مسائل و مشکلات فارس در عرصه های مختلف سیاسی، عمرانی، اقتصادی و اجتماعی از دلایل تغییر مدیریت عالی استان بود .
وی در ادامه با اشاره به معرفی سال 94 به عنوان سال "دولت و ملّت، همدلی و همزبانی" توسط مقام رهبری و ضرورت توجه به این مهم به عنوان یک نقشه با ارزش راهبردی اضافه کرد: امیدوارم همزمانی ورود استاندار جدید به فارس و با توفیق كشورمان در حل و فصل ماجرای هسته ای با قدرت های جهانی كه با گفتگو و منطق كه میراث فرهنگی دینی و وتمدنی ایرانی است و دنیا را به تحسین واداشت عاملی برای ایجاد وفاق و همدلی تاثیرگزار در راستای توسعه همه جانبه در استان باشد.
کریمی از اصلاح طلبان به عنوان بدنه اجتماعی عظیمی از مردم یاد کرد و با اشاره به نقش آنها در سرعت بخشی روند توسعه اظهار داشت: اصلاح طلبان استان بدون سهم خواهی پیش قدم این حرکت بزرگ در فارس خواهند بود و با همراهی با مدیریت عالی استان ، او را در راستای حل مسائل و مشکلات یاری خواهند كرد.
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس با بیان اینکه مدیریت هشت ساله قبل اخلاق جامعه را تخریب و قانون گریزی را در جامعه باب کرد ، ابراز داشت: متاسفانه در 2 سال گذشته نیز شاهد استمرار همان روند قانون گریزی بودیم که در مقاطعی این مسیر منجر به تخریب وجهه و اعتبار فارس با آن قدمت تاریخی شد.
وی با یادآوری این نكته كه مردم فارس در انتخابات ٢٤ خرداد ٩٤ حامل آرای بالایی در انتخابات ریاست جمهوری برای دکتر روحانی بودند ، گفت : انتظار می رود كه مهندس افشانی اقتدار خدشه داره شده دولت در فارس را احیاء كند و تمامی امور را بر مدار قانون و اخلاق در استان برگرداند.
کریمی افزود: استاندار جدید فارس با ایجاد فرصت های برابر برای همه جریانات سیاسی شناسنامه دار، سرخوردگی نخبگان سیاسی و جوانان و نا امیدی در بدنه اجتماعی كه ناشی از عملكرد دوسال گذشته مدیریت عالی استان بوده را جبران و فضای با نشاط برای احزاب سیاسی و نهادهای مدنی فراهم کند.
وی در ادامه اظهار امیدواری كرد که با تدبیر نماینده جدید عالی دولت در فارس، همدلی و همراهی تمام دلسوزان به توسعه همه جانبه فارس، شاهد ذوب شدن یخ فضائی كه در گذشته باب نقد را قفل و عرصه را برای فعالین سیاسی تنگ كرده بود باشیم .
دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش در فارس با اشاره به رسالت ذاتی رسانه ها در نقد عملكرد دولتمردان و رسالت اطلاع رسانی شفاف به مردم تصریح کرد: امیدوار هستیم در شرایط جدید محیطی توام با امینت و آرامش برای اصحاب رسانه در انجام رسالتشان فراهم شود.
وی با تصریح این نکته که جریانات و گروه های سیاسی باید منافع مردم را بر منافع فردی و گروهی خود ترجیح دهند، عنوان کرد: این اقدام باعث می شود استاندار با اعتماد و آرامش بیشتر فضای فارس و روند توسعه همه جانبه استان را مدیریت کند.
کریمی یادآور شد: فارس در هشت سال دولت قبل و دو سال اخیر از لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دچار آسیب های جدی شده که تقویت و ترمیم آنها نیازمند برنامه ریزی صحیح و حضور یک تیم مجرب و کارشناس در حوزه های مختلف است.
وی به بیان مصداق های مختلف در حوزه های مطرح شده پرداخت و گفت: فارس در حوزه اقتصادی دارای پتانسیل های خوبی بوده و از لحاظ منابع بسیار قوی و غنی است که با بهره گیری از ظرفیت ها و منابع و مدیریت صحیح آن می توان به پیشرفت های قابل توجهی دست یافت.
رئیس مجمع زنان اصلاح طلب فارس به ظرفیت بی نظیر گردشگری در فارس اشاره کرد و افزود: با مدیریت این ظرفیت عظیم می توان سطح کمی و کیفی گردشگری اقتصادی را در استان به نحو شایسته ای ارتقا داد.
وی ادامه داد: فارس در بعد بهداشت و درمان نیز بزرگترین ظرفیت را دارد و از دیرباز به عنوان قطب درمانی مطرح بوده است، اگر چه در برهه ای این مهم به فراموشی سپرده شد و دچار خسران شده اما باید با برنامه، مدیریت صحیح و استفاده از نخبگان این حوزه و ظرفیت ها سعی در بهره گیری صحیح از فرصت های موجود را فراهم کرد .
کریمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هشت سال تخریبی که در بخش اقتصادی کشور و به‌خصوص در حوزه کشاورزی و صنعت به وجود آمد در تاریخ ایران بی سابقه بوده ، اگر چه بی انصافی است فکر کنیم دولت یازدهم تنها در دو سال بتواند بر تمام این ویرانی‌ها پیروز شود اما با همگرایی و همراهی می شود با ظرفیت های بالا و منابع مكفی در فارس این موضوع را در مسیر تغییر مثبت و روبه رشد استان قرار داد.
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس بیان کرد: در حوزه فرهنگی فارس از گذشته حرف های زیادی برای گفتن داشته و حتی در زمانی مدعی عنوان پایتخت فرهنگی بوده است، اما در چند سال اخیر بر زیرساخت های این حوزه لطمه های جدی وارد شده که باید با برنامه ریزی صحیح نابسامانی، از هم گسستگی و خسارت وارده به فرهنگ و هنر فارس جبران شود.
کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت بهره گیری از توانمندی زنان در عرصه های مختلف تصریح کرد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی بر مبنای مشارکت زنان در اداره امور استوار است و همواره در ارزیابی های توسعه همه جانبه، مشاركت زنان در حوزه های مختلف مورد سنجش قرار می گیرد لذا بهره گیری از ظرفیت و توانمندی زنان در عرصه های مختلف نه تنها منجر به بهبود وضعیت اجتماعی زنان میگیرد ، بلكه بعنوان عاملی مهم می تواند زمینه ساز توسعه متوازن شده و روند آن نیز تسهیل كند .
مدیركل امور زنان و مشاور استاندارفارس در دوره اصلاحات ایجاد و تقویت شرایط مناسب جهت مشاركت بیشتر زنان در عرصه های مختلف مدیریتی و اقتصادی را خواستار شد و بیان كرد: به رغم پیشرفت های محسوسی كه در زمینه تحصیلات و مشاركت سیاسی و اجتماعی زنان حاصل شده ، زنان هنوز نتوانسته اند سهم شایسته ای از پست های مدیریتی و اجرائی در سطوح مختلف را به خود اختصاص دهند.
وی با اشاره به حضور چشمگیر زنان توانمند و كاردادن در خطه فارس به ویژه در حوزه های آموزش عالی، بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش ، صنعت و كار آفریی و فرهنگی ، إبراز امیدواری كرد كه مهندس افشانی با ابتكار عمل و برنامه بتواند از وجود زنان توانمند در پست های مدیریتی در حوزه های مختلف فرهنگی ، آموزشی ، سیاسی و اقتصادی استفاده نماید و این بخش مهم از منابع انسانی را در روند توسعه فارس سهیم کنند.
دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس در پایان با اشاره به اعتماد ، استاندار سیستان و بلوچستان به مشاركت زنان در عرصه مدیریتی، اظهار امیدواری كرد كه مهندس افشانی دومین استانداری باشد كه در دولت تدبیر وامید این تجربه موفق همراه با اعتماد به بخش عمده جمعیت فعال و تأثیرگذار كشور در خطه فارس را در كارنامه اجرایی خود ثبت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار