مربی کودکان استثنایی در گفت و گو با پانا:

فقر،یکی از عوامل عقب افتادگی ذهنی است

خبرگزاری پانا؛ مربی کودکان استثنایی گفت: یکی از دلایل عقب افتادگی ذهنی، فقر است.

کد مطلب: ۳۷۳۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه آقایی پور در گفت و گو با پانا با اشاره به این که خانواده نقش مهمی در یاد گیری و آموزش کودکان استثنایی دارد بیان کرد: یکی از دلایل عقب افتادگی ذهنی،فقر است.

مربی لامِردی کودکان استثنایی اظهار کرد: همیشه به کودکان استثنایی علاقه داشتم و به همین دلیل رشته علوم تربیتی،گرایش آموزش وپرورش كودكان استثنایی اولین انتخاب من بود.

وی درخصوص آموزش كودكان استثنایی اذعان کرد:كودكان استثنایی مثل كودكان عادی تمام آموزش های لازم را فرا می گیرند اما با دقت و وقت بیشتر، زیراخیلی زود از آموزش خسته می شوند.

آقایی پور پیرامون سختی های كار خود ابراز کرد: همه كارهای این كودكان برای من شیرین است اما زمانی كه لج میكنن وحاضرنیستندبه حرفهایم توجه كنند برایم كمی سخت و دشوار است.

وی یكی ازعمده مشكلاتی كه درجامعه برای كودكان استثنایی وجوددارد را نگاه منفی برخی افراد در جامعه به آنها دانست و گفت: ما نمی توانیم كودكان استثنایی را ازجامعه طردكنیم زیرا این خواست خدا بوده و ما نباید نگاه هیتلری به این كودكان بی آزار داشته باشیم.

این مربی لامِردی در پایان خیرین را مورد خطاب قرار داد و تصریح کرد: خیرین توجه بیشتری به این كودكان داشته باشند چرا که نیازهایی هست كه اداره بهزیستی نمی تواند برطرف كند اما خیرین با همت خودمی توانند برخی از این موانع و مشکلات را برطرف كنند.


خبرنگار:فاطمه دهقان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار