تعامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با صدا و سیمای استان

خبرگزاری پانا : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: به منظور اطلاع رسانی بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری، همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداو سیمای استان بوشهر گسترش می یابد.

کد مطلب: ۳۷۲۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، حمیده ماحوزی در نشست با مدیرکل صدا و سیمای استان بوشهر افزود: با توجه به ظرفیت های فراوان استان بوشهر در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری استان تعامل با صدا و سیما برای پوشش هر چه بهتر این فعالیت ها یک ضرورت است .

وی ادامه داد: با توجه به فرهنگی بودن فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پوشش و اطلاع رسانی فعالیت های آن از اهمیت زیاد برخوردار است .

ماحوزی عنوان کرد : صدا و سیمای مرکز بوشهر در قالب زیرنویس، مصاحبه و پوشش برنامه ها می تواند با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در تعامل باشد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: بصورت متقابل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز آماده هرگونه همکاری و تعامل با صدا و سیمای مرکز بوشهر است .

ماحوزی تاکید کرد: فضای مجتمع فرهنگی هنری 9 دی از جمله ظرفیت های اداره ارشاد است که صدا و سیما می تواند از آن برای اجرای برنامه های خود استفاده کند .

وی همچنین با تاکید بر ظرفیت بالای استان بوشهر در زمینه فعالیت های قرآنی گفت: با توجه به انتخاب استان بوشهر به عنوان استان برتر در زمینه فعالیت قرآنی پرداختن و پوشش برنامه های قرآنی از اهمیت زیادی برخوردار است .

ماحوزی یادآور شد: روستای قرآنی چارک با قابلیت 70 درصدی جمعیت آن برای خواندن قران نمونه ای بارز از قرآنی بودن استان بوشهر است .

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: استان بوشهر در سال گذشته در جمع سه استان برتر در عرصه کتاب و کتابخوانی قرار گرفته و سعی داریم در سال جاری به عنوان پایتخت کتاب ایران دست پیدا کنیم که برای تحقق این مهم همه دستگاه ها و بویژه صدا و سیما باید تلاش کنند .

وی گفت: در صورت انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت کتاب بودجه ویژه ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین یونسکو برای توسعه فعالیت در زمینه کتاب و کتاب خوانی فراهم می شود .

ماحوزی عنوان کرد: در صورت محقق شدن انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت کتاب کشور زمینه افزایش سرانه مطالعه کتاب و همچنین تحولات فرهنگی اثربخش در این استان فراهم خواهد شد .

مدیرکل صدا و سیمای استان بوشهر نیز در این نشست با صحه گذاشتن به فعالیت های ارزشمند این استان در زمینه فرهنگی و هنری گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای تنوع برنامه در حوزه های مختلف است که اطلاع رسانی آن برای عموم مردم ضروری است .

سید حسین ناظر تصریح کرد: با توجه به بالا بودن مطالبات مردم در حوزه های فرهنگی انعکاس فعالیت این حوزه به ضرورت تبدیل شده است .

وی بیان کرد: تا وقتی صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هم در ارتباط نباشند تاثیرگذاری مثبتی نخواهند داشت .

وی افزود: تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو نهاد یاد شده می تواند خروجی بسیار مثبتی داشته و کارهای فاخر و اساسی به عنوان خروجی آن قرار بگیرد .

مسوول واحد خبر صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز گفت: بازتاب خبر با زبان هنر تاثیرگذاری بیشتری برای مخاطب به همراه دارد .

کورش مسعود منش تاکید کرد: واحد خبر صدا و سیمای استان بوشهر برای پوشش برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر آمادگی هرگونه همکاری را دارد .

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: با توجه به آثار فاخر فرهنگی و هنری در استان اختصاص یک باکس ویژه برای پوشش آنها از اهمیت زیادی برخوردار است .

محمد حسین زندویان خاطرنشان کرد: تئاترهای فاخر دینی،دفاع مقدسی و یا با موضوع آزاد، در سطح استان تولید می شود که می توان آنها را بصورت تله تئاتر در آورد و به معرض نمایش بینندگان شبکه استانی بوشهر گذاشت .


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار