معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان:

زکات فطره مردم زنجان در همان روز عید فطر بین نیازمندان توزیع می‌شود

خبرگزاری پانا: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان گفت: زکات فطره مردم زنجان در همان روز عید فطر بین نیازمندان توزیع می‌شود.

کد مطلب: ۳۷۲۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، رضا حسنلو با اشاره به برنامه‌های شورای زکات استان زنجان در آستانه فرا رسیدن روز عید فطر اظهار کرد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته زکات فطره مردم روزه‌دار و مومن زنجان در روز عید فطر همزمان با سراسر کشور جمع‌آوری خواهد شد.

وی با استناد به فتوای مقام معظم رهبری در زمینه توزیع زکات فطره بین نیازمندان در همان روز عید فطر بیان کرد: سال گذشته این اقدام در استان زنجان به عنوان نخستین استان انجام شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با اشاره به ساز و کار جمع‌آوری زکات فطره در استان زنجان افزود: مطابق فتاوای مراجع عظام مبلغ زکات فطره تا روز عید فطر باید کنار گذاشته شود.

وی با بیان اینکه تاکیدات بر رساندن زکات فطره به دست نیازمند در روز عید فطر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه به اذن مقام معظم رهبری دبیرخانه شورای زکات مجاز به جمع‌آوری زکات است، از همین رو امسال نیز این اقدام در استان صورت خواهد گرفت.

حسنلو با اشاره به اینکه مردم استان اگر در اطرافیان خود نیازمندی را می ‎ شناسند، می‌توانند زکات فطره خود را به وی بدهند، اضافه کرد: در غیر این صورت مردم استان می‌ ‎توانند زکات فطره خود را به پایگاه‌های دبیرخانه شورای زکات در سطح استان واریز کنند تا در اسرع وقت نسبت به توزیع آن اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در مساجدی که نماز عید فطر در آنها اقامه می‌شود، پایگاه‌های شورای زکات دایر خواهد بود، اظهار کرد: همچنین در معابر نیز چند پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطره مردم استان دایر خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه زکات فطره جمع‌آوری شده با شناسایی هیئت امنای مساجد و معتمدان محل در بین نیازمندان همان منطقه توزیع خواهد شد، افزود: جمع‌آوری زکات در همه مساجدی که نماز عید فطر در آنها اقامه می‌شود، انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ زکات جمع‌آوری شده از محل پایگاه‌های کمیته امداد در معابر نیز با همکاری بانک‌های عامل به حساب نیازمندان واریز می‌شود، تصریح کرد: استان زنجان سال گذشته همین اقدام را در استان انجام داد و این امر مورد رضایت مقام معظم رهبری قرار گرفت.

حسنلو با اشاره به اینکه مبلغ زکات فطره جمع‌آوری شده در استان زنجان در سال گذشته یک میلیارد ریال بود، اضافه کرد: سال قبل به صورت پایلوت در شهرستان زنجان توزیع زکات فطره در همان روز عید فطر انجام شد، ولی امسال در همه شهرستان‌ها این کار صورت می‌گیرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان همچنین از آمادگی کمیته امداد برای جمع‌آوری کفارات نیز خبر داد و گفت: از آغاز ماه رمضان این امر در استان جریان دارد و تا پایان ماه رمضان این کار ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار