مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

480 سازمان مردم نهاد تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل فعالیت دارد

خبرگزاری پانا:مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت:480 سازمان مردم نهاد و موسسه خیریه در اردبیل تحت نظارت سازمان بهزیستی فعالیت دارد.

کد مطلب: ۳۷۲۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،رویا احمدیان در نشست با خبرنگاران واصحاب رسانه افزود: بیشترین واگذاری امور به بخش خصوصی توسط بهزیستی استان انجام شده و هم اکنون این سازمان ها فعالیت های زیادی را در جهت حمایت از مددجویان انجام می دهند .

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی از اولویت های فعالیت بهزیستی بوده و با استفاده از ابزارهای علمی و ظرفیت های مردمی می توانیم شدت آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم .

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف طلاق ، اعتیاد و سایر آسیب ها در استان رو به افزایش است ، توجه به همکاری بین بخشی و دستگاه های مختلف اجرایی را زمینه ای برای کاهش این آسیب ها ذکر کرد .

احمدیان گسترش ناهنجاری های اجتماعی را یکی از عوامل آسیب های اجتماعی دانست و افزود: در این ارتباط همایش خشونت با محوریت همسر آزاری و کودک آزاری در آذرماه سال جاری به صورت ملی در اردبیل برگزار می شود .

وی هدف از برگزاری این همایش را مشارکت نخبگان در امر کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: تمامی تلاش های انجام گرفته با همکاری نخبگان در این حوزه برای کاهش آمار ورودی مددجویان بهزیستی می باشد .

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به سایر اقدامات انجام گرفته برای کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی از راه اندازی شش پایگاه سلامت اجتماعی دراستان خبر داد .

وی گفت: این پایگاه ها مشکلات هر منطقه و محله مورد نظر را بررسی و مشارکت سایر دستگاه ها برای رفع مشکلات محلات جهت کاستن از ناهنجاری های اجتماعی را جلب می کنند .

احمدیان توجه به توانمندسازی اعضای محلات را از جمله اقدامات این پایگاه ها برشمرد و افزود: در این پایگاه ها آموزش های فنی و حرفه ای برای خانواده های دارای درآمد پایین ارائه می شود .

وی با اشاره به شعار سال جاری هفته بهزیستی افزود: شعارامسال بهزیستی 'تنها ، همه با هم می توانیم به اهداف بهزیستی دست یابیم ' است که این شعار با هدف جلب همکاری تمامی دستگاه ها و مردم انتخاب شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار