˝شوکا˝نماد زیست محیطی ورزش استان کرمانشاه شد

خبرگزاری پانا: به منظور حمایت از گونه های نادر زیست محیطی استان کرمانشاه و بهره گیری از تمام ظرفیت ها در زمینه حفظ آنها˝شوکا˝به عنوان نماد زیست محیطی ورزش استان کرمانشاه انتخاب و معرفی شد.

کد مطلب: ۳۷۲۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجتبی جوهری مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ،با اشاره به نقش ورزش در زمینه های گوناگون اظهار کرد: ورزش امروز به عنوان یک ظرفیت در زمینه های مختلف دارای کارکردهای زیادی است که ورزش سبز و حمایت از محیط زیست را نیز شامل می شود.
وی با شاره به همکاری های گسترده ورزش و محیط زیست در ماههای اخیر اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی سازگار با محیط زیست، ایجاد فضاهای ورزشی ، انجام مطالعات و پژوهش‌های کاربردی، برنامه‌ریزی برای بهره مندی از ورزشکاران و چهره های نخبه در توسعه فرهنگ از جمله موارد مهمی است که باید در این عرصه مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تاکید کرد: محیط زیست و ورزش به عنوان سرمایه های ملی دست در دست هم تلاش خواهند کرد در زمینه همگانی کردن حفاظت از محیط زیست تلاش کنند.
در ادامه این نشست غلامحسین کاظمی مدیرکل محیط زیست استان نیز ضمن تقدیر از تلاش ورزش در راستای حفاضت از محیط زیست اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه ای همگانی و ملی است که خوشبختانه ورزش و جوانان در این زمینه پیشقدم است.
بر این اساس تفاهم نامه مشترکی میان دو دستگاه در زمینه حمایت از محیط زیست تهیه و امضاء شد.
یاد آموری می شود: شوکا (Capreolus capreolus) نوعی گوزن کوچک بومی اورآسیا به رنگ سربی یا سرخ است که بیشتر در مناطق سردسیر زندگی می‌کند.
این حیوان جمعیت بسیار خوبی در اروپا دارد و جمعیت آن در نیم قرن اخیر افزایش چشمگیری نیز یافته و تنها در اروپای مرکزی به ۱۵ میلیون رأس رسیده‌است، اما در خاورمیانه و ایران وضعیت نامناسبی دارد و در برخی کشورها نیز منقرض شده‌است.
در ایران زیستگاه اصلی این حیوان کرانه‌های دریای خزر و غرب ایران از جمله کرمانشاه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار