مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد:

51 درصد از برق تولیدی استان در بخش صنعت مصرف می شود

خبرگزاری پانا: مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: 51 درصد از برق تولیدی استان در بخش صنعت مصرف می شود.

کد مطلب: ۳۷۱۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا صحتی به مناسبت هفته مدیریت مصرف برق(20 تا 26)تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران استان یزد اظهار داشت : در استان یزد بخش عمده ای از مشترکان برق را مشترکان صنعتی تشکیل می دهند که مشارکت آنها برای کاهش مصرف برق در برخی روزها جلب شده است به نحوی که اکنون ۲۲۸ واحد صنعتی در این زمینه با شرکت توزیع برق همکاری دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه ساعات اوج مصرف در روز از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است، از مشترکان استان یزد خواست تا از لوازم برقی پرمصرف در این ساعات استفاده نکنند.

صحتی تاكید كرد: علی رغم شرایط اقلیمی گرم و خشک، با توجه به محدودیت منابع تولید و محدودیت ظرفیت خطوط انتقال و توزیع و افزایش تلفات برق در ماه‌های گرم سال، مدیریت مصرف لازمه تامین برق پایدار و مستمر است.

وی در ادامه با نگاهی اجمالی به وضعیت توزیع نیروی برق استان، گفت: استان یزد در حال حاضر با داشتن 9 هزار و 755 كیلومتر شبكه فشار متوسط، هفت هزار و 446 كیلومتر شبكه فشار ضعیف و 13 هزار و 527 پست هوایی و زمینی برق، دارای 586 هزار و 311 مشترك برق است.

صحتی با اشاره به افزایش 26 هزار و 82 موردی مشتركان برق استان در سال گذشته، مقدار فروش انرژی استان در این مدت را با 4.06 درصد افزایش معادل چهار میلیون و 97 هزار كیلووات ساعت اعلام كرد.

وی خاطرنشان كرد: در حالی كه در كشور مصرف انرژی الكتریكی به طور متوسط 53 درصد در بخش ساختمان، 32 درصد در بخش صنعتی و 13 درصد در بخش كشاورزی و دو درصد مربوط به روشنایی معابر است، این درصد را در یزد شامل 72 درصد صنعتی، 11 درصد خانگی و 11 درصد كشاورزی و شش درصد نیز در بخش عمومی و سایر مصارف ذكر كرد.

صحتی با اشاره به 51 درصد فروش انرژی استان در سال گذشته به بخش صنعت، اظهار كرد: در واقع تنها دو درصد از مشتركین استان بیش از 50 درصد از انرژی استان را مصرف می‌كنند در حالی كه 80 درصد مشتركان استان در بخش خانگی هستند كه پارسال 21 درصد انرژی را مصرف كرده‌اند.

مدیر كل توزیع برق استان در ادامه با اشاره به پیك 708 مگاواتی شرکت توزیع برق یزد و پیك بار 1138 مگاواتی استان در سال گذشته، این میزان را در سال جاری تاكنون به ترتیب 731 و 1150 مگا وات ذكر كرد.

وی اظهار كرد: هر چند شرایط اقلیمی گرم و خشک كشور و استان، استفاده از سیستم‌های برودتی در تابستان را ناگزیر كرده است ولی بکارگیری سیستم‌های سرمایش غیر متعارف، افزایش مصرف برق و هزینه‌های مضاعف آن را به دنبال خواهد داشت.

صحتی، با توجه به محدودیت منابع تولید و محدودیت ظرفیت خطوط انتقال و توزیع و افزایش تلفات برق در ماه‌های گرم سال، مدیریت مصرف برق بیش از پیش ضروری است و لازمه تامین برق پایدار و مستمر است.

وی در پایان به تشریح برنامه‌های شركت توزیع برق استان در راستای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف در استان در بخش‌های مختلف پرداخت و از برنامه‌های این هفته به برگزاری مسابقه آموزشی هفته مدیریت مصرف، مسابقه نقاشی با موضوع مدیریت مصرف برق برای كودكان و فراخوان آثار هنری در زمینه مدیریت مصرف، اشاره كرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار