متلاشی شدن بزرگترین باند قاچاق چوب و زغال در آران و بیدگل

خبرگزاری پانا:رییس اداره منایع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل ازمتلاشی شدن بزرگترین باند قاچاق چوب و تهیه زغال درخت تاغ در محمدآباد بخش کویرات این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۳۷۱۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،رضا شفیعی گفت:متخلفین در اراضی کشاورزی خود با احداث 15 فقره کوره اقدام به تهیه زغال درختان جنگلی تاغ کرده بودند.
وی اظهارکرد:در یک عملیات پیچیده وبا همکاری و فداکاری ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری موفق به دستگیری 2 نفر متخلف ، توقیف یک دستگاه خودرو، ابزار وادوات قطع درخت از جمله اره موتوری، کشف و ضبط حدود 2 تن زغال و 5/2 تن چوب درخت تاغ شدند.
شفیعی خاطر نشان کرد: این گروه در گذشته نیز با قطع صدها تن چوب درختان تاغ اقدام به تبدیل آن به ذغال در کوره های خود می کردند که با متلاشی کردن این باند قاچاق جلوی تخریب بیشتر درختان تاغ گرفته شد.
وی تصریح کرد: وجود 120 هزار هکتار درختان تاغ و قره داغ در محدوده شهرستان اران و بیدگل بعنوان کانون بحران حرکت شن های روان به شهرستان و نقاط مرکزی ایران توانسته اقدام موثری باشد که در مدت 50 سال گذشته تاکنون به همت شبانه روی ماموران منابع طبیعی و ابخیزداری شکل گرفته است.
شفیعی خطر تخریب این درختان تاغ که عاملی بازدارنده در حرکت ریزگردها به داخل شهر ومناطق پیرامونی است را خطری بزرگ برای مردم و زندگی در شهرهای نزدیک کانون های بحرانی دانست و از عموم مردم بخصوص ارگان ها ، دستگاه های اجرایی و محلی خواست هرگونه موارد مشکوک از جمله قطع ، حمل چوب جنگلی درختان تاغ و حتی کوره های تهیه زغالرا به مامورین یگان حفاظت اطلاع و یا با شماره تلفن رایگان و شبانه روزی 1504 تماس بگیرند.
وی اضافه کرد: در صورت تخریب بیش از حد و اندازه درختان تاغ در آینده ای نزدیک شاهد فعال شدن کانون بحرانی فرسایش و در نتیجه حرکت ریزگردها به استان ها قم و تهران خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار