مدیر کل امور مالیاتی استان یزد:

یزد رتبه 14 کشور دریافت مالیات را دارد

خبرگزاری پانا: مدیر کل امور مالیاتی استان یزد گفت : یزد رتبه 14 کشور در دریافت مالیات دارد و از نظر اعتبارات هزینه نیز رتبه 23 است.

کد مطلب: ۳۷۰۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید رضا نوربخش به مناسبت هفته مالیات(16 تا 23 تیرماه) در جمع خبرنگاران استان به تشریح مباحث مالیاتی در استان یزد پرداخت و اظهار داشت: در سه ماه اول سال جاری در بخش مالیات‌های مستقیم 100 میلیارد تومان و در بخش مالیات‌های غیرمستقیم 75 میلیارد تومان مالیات در استان یزد وصول شده است.

وی تصریح کرد: با این میزان وصولی، به رقم تعیین شده در قانون بودجه دست پیدا نکرده‌ایم اما امیدواریم بعد از تیرماه و با تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی، به رقم تعیین شده در قانون بودجه دست پیدا کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه حدود هشت تا 9 درصد درآمدهای مالیاتی استان یزد از مشاغل است، عنوان کرد: به خاطر درصد کم مالیات‌های این بخش، معمولا مالیات به صورت توافقی تعیین می‌شود و اصنافی که مالیات پرداختی سال 92 آنها، یک میلیون تومان بوده است، امسال یک میلیون تومان به اضافه هشت درصد اضافه‌تر پرداخت می‌کنند و این درصد در مبالغ بالاتر افزایش می‌یابد.

نوربخش در مورد شرایط پرداخت مالیات نیز عنوان کرد: بر اساس توافق‌های انجام شده، قرار است 40 درصد مالیات ابرازی به صورت نقدی و بقیه به صورت اقساط شش ماهه پرداخت شود.

وی با بیان اینکه امسال تعداد مراجعان به اداره کل مالیاتی استان یزد به شدت کاهش یافته است، افزود: سال گذشته اظهارنامه‌ها به صورت الکترونیکی تکمیل می‌شد اما لازم بود دست‌نویس آن نیز به اداره مالیات تسلیم شود اما امسال، تکمیل اظهارنامه به صورت الکترونیکی کفایت می‌کند و نیاز به مراجعه به این اداره نیست.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد همچنین با اشاره به معافیت‌های مالیاتی عنوان کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی که درآمد آنها ماهانه یک میلیون تومان و سالانه 12 میلیون تومان باشد، از معافیت مالیاتی برخوردارند به شرط اینکه اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کنند.

وی در ادامه بدهی مالیاتی دو معدن بزرگ استان را تكذیب كرد و گفت: این معادن در مورد پرداخت حق انتفاع پروانه بهره‌برداری خود در سال‌های 92 و 93 به وزارت صنعت، معدن و تجارت(ایمیدور) بدهی دارند.

نور بخش به پیگیری‌های امور مالیاتی استان در این رابطه اشاره و خاطرنشان کرد: پس از آگاهی از این بدهی، اداره امور مالیاتی استان مسئله را پیگیری كرد كه منجر به مراجعه یكی از این معادن به وزارت و تقسیط بدهی حق انتفاع معدن مربوطه شد كه این موضوع از حیطه وصول و نظارتی استان خارج شده است.

وی در مورد دیگر معدن بدهكار استان در این رابطه گفت: اردیبهشت سال جاری در خصوص بدهی حق انتفاع این معدن اطلاع یافتیم و موضوع در حل اختلاف مالیاتی دو ماه مهلت برای رفع مشكل قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار