دادگاه ویژه مطبوعات و رسانه‌های مجازی در مازندران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری پانا: رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: با درخواست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و همچنین انجمن رسانه‌های مجازی مازندران به‌عنوان متولی این امر تشکیل دادگاه ویژه مطبوعات در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۳۷۰۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزای پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در نشست اعضای هیات مدیره انجمن صنفی رسانه‌های مجازی با رئیس‌کل دادگستری مازندران حجت الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد با بیان اینکه ارتباط رسانه‌ها با دستگاه قضا تنگاتنگ است، اظهار کرد: رسانه‌ها مانند دستگاه قضا باید مورد اعتماد مردم باشند و از بیان هر نوع مطلب غیرمستند بپرهیزند و با دید باز مطالب را منتشر کنند چرا که اعتماد به رسانه‌ها به نوع مطالبی که منتشر می‌کنند وابسته است .
وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به همکاری دستگاه قضا با رسانه‌های مجازی در سطح استان، افزود: به‌علت حجم بالای بازدیدکنندگان فضای مجازی و کم شدن اقبال عمومی به سمت رسانه‌های مکتوب می‌توان از این توان در جلوگیری از وقوع جرم استفاده کرد و شما رسانه‌های مجازی می‌توانید در این عرصه تاثیرگذار باشید، چرا که اگر هرگونه اقدام توسط دستگاه قضا در مقابل مجرمان شود، چند نفر محدود از آن مطلع می‌شوند، در صورتی که اگر شما رسانه‌ها آن را منتشر کنید هزاران نفر آن را بازدید می‌کنند و عبرت می‌گیرند.

رئیس‌کل دادگستری مازندران از وضعیت امنیت استان و اقدامات دستگاه قضا گفت و تصریح کرد: پس از حضور بنده در استان و برخورد‌های جدی با مجرمان درصد وقوع جرم کاهش یافته و الان کسی نمی‌تواند بگوید شرارت در مازندران به‌وقوع می‌پیوندد چون شر یعنی جرمی که پیگیری نشود و قانون از آن مجرم بترسد .

این مسئول در همین راستا درباره شرور معروف مازندران «س ـ ش»، خاطرنشان کرد: باوجود درخواست‌های بسیار مبنی بر انتقال شرور سابقه‌دار شهرستان آمل به شهر‌های دیگر، بنده مخالفت کردم و شخصاً دستور زندانی شدن وی در شهر خودش را دادم تا همگان بدانند قانون به نحو احسنت در حال اجرا است و درباره مجازات وی هم به‌شدت پیگیر هستم .

تقوی‌فرد تصریح کرد: به اشرار و مجرمان گفته‌ام این استان یا جای من است یا جای آنها و چون بنده قصد دارم در اینجا باشم آنها یا باید بروند یا از جرم و شرارت دست بردارند .

وی همچنین تأثیرگزاری رسانه‌های مجازی را در اطلاع‌رسانی برخی ناهنجاری‌ها که منجبر به وقوع جرم می‌شود را بالا دانست و اضافه کرد: رسانه‌های مجازی با اطلاع‌رسانی و نشر فرهنگ صحیح در جامعه می‌توانند نقشی بی‌بدیل در پیشگیری از وقوع برخی از جرم‌ها داشته باشند و در این عرصه برای ماهم افتخاری است که تا با همکاری شما این حرکت بزرگ را در سطح رسانه‌های استان آغاز کنیم .

رئیس‌کل دادگستری مازندران به نحوه بررسی جرایم مطبوعاتی و برخورد با اصحاب رسانه توسط قضات، گفت: نحوه رسیدگی و برخورد قضات با جرم‌ها حتی جرایم مطبوعاتی دارای اختلاف در نظرات است و همه قضات بر اساس قانون ولی به‌صورت مستقل و بر اساس نظر خود قضاوت می‌کنند که می‌تواند با دیگر قضات دارای اختلاف باشند، این اختلاف نظر خلاف قانون نیست بلکه همانند مراجع محترم تقلید که هر کدام به نوبه خود رساله و فتاوای خاصی دارند، قضات هم هر کدام در نحوه قضاوت روش و نظر احتمالاً خاصی از قانون دارند و نمی‌توان انتظار داشت که آنان همانند هم و به‌صورت واحد قضاوت کنند، اگر این طور بود دادگاه تجدیدنظر باید حذف می‌شد پس باید به احکام تمامی قضات به‌عنوان قانون احترام گذاشت .

وی در پایان از تشکیل دادگاه ویژه مطبوعات و رسانه‌های مجازی استان استقبال و خاطرنشان کرد: با درخواست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و همچنین انجمن رسانه‌های مجازی مازندران به‌عنوان متولی این امر تشکیل دادگاه ویژه مطبوعات در دستور کار قرار می‌گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار