در گفت‌وگو با پانا اعلام شد؛

کنترل تورم قیمت دارو/ کاهش قیمت داروهای وارداتی

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تورم در حوزه دارو کنترل شده است، گفت: کاهش قیمت داروهای وارداتی عامل کنترل تورم در حوزه داروست.

کد مطلب: ۳۷۰۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین قربانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص قیمت داروهای وارداتی در کشور اظهار داشت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به مساله دارو و قیمت آن حساسیت ویژه ای دارد و ما به شدت پیگیر مسایل و مشکلات این حوزه هستیم. یکی از موضوعاتی که هر چند وقت یکبار در دستور کار جلسات کمیسیون قرار می گیرد موضوع قیمت داروهای وارداتی و بررسی آن است.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با بیان اینکه تورم در حوزه دارو افزایش نیافته است، گفت: تورم در حوزه دارو به ویژه در بخش داروهای وارداتی نسبت به سال های گذشته کنترل شده و در وضعیت مناسبی قرار دارد.


وی با تأکید بر اینکه هیچ دارویی اعم از تولید داخل و وارداتی وارد بازار نمی شود مگر اینکه تاییدیه سازمان غذا و دارو را داشته باشد، گفت: مساله ای که ما نسبت به آن نگران هستیم قاچاق دارو است که این موضوع با نظارت بیشتر و جدی تر متولیان حوزه سلامت و صنعت دارو مرتفع می شود.


این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین نظارت مستمری در داخل کارخانه های داروسازی، بازرسی های سرزده از سوی نمایندگان کمیسیون بهداشت انجام می شود و ما از نزدیک در جریان مشکلات حوزه تولید دارو در داخل کشور قرار می گیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار