رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان فارس:

حضور مجریان در اجرای پروژه‌های ساختمانی قانونی است

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان فارس گفت: شهرداری شیراز تحلیل نادرستی از شرایط رکود مسکن در شیراز دارد.

کد مطلب: ۳۷۰۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فرج‌الله رجبی در نشست خبری رأی دیوان عدالت اداری در خصوص یکی از دستورالعمل‌های ساخت‌وساز تأکید کرد: رأی دیوان لازم‌الاجرا است و هیچ‌کس نمی‌تواند خلاف آن رفتار کند اما در این میان دوستان باید به‌دقت رأی دیوان را مطالعه کنند.
وی تصریح کرد: رأی دیوان هیچ‌گونه ارتباطی باوجود ناظر ذی‌صلاح ندارد و اگر شهرداری به دنبال افرایش درخواست ساخت‌وساز است باید مباحث دیگر را پیگیری کند.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان فارس تأکید کرد: رکود رد ساخت‌وساز شیراز ربطی به دستورالعمل‌ها و یا رأی دیوان ندارد و بلکه اگر شهرداری مقداری از عوارض را کاهش دهد این مشکل برطرف خواهد شد.
رجبی یادآور شد: رأی دیوان اجرایی است اما همگان باید بدانند که دیگر مواد و دستورالعمل‌ها هیچ‌گونه تغییر نکرده است.
وی ادامه داد: ضرورت به‌کارگیری مجریان قطعی است و هیچ‌گونه بحثی در این راستا مطرح نیست.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان فارس با اشاره به اینکه سازمان نظام‌مهندسی طی دو سال گذشته مباحث نظارتی خود را افزایش داده، گفت: به‌طور گسترده نظام برساخت و سازها از جانب نظام‌مهندسی انجام می‌شود و هراندازه که این حرکت‌ها افزایش داشته باشد بیشتر از میزان تخلفات کاسته می‌شود.
رجبی یادآور شد: اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که طی دو سال گذشته حدود هشت هزار مهندس جدید به سیستم اضافه شدند که این رقم بی‌سابقه است.
وی افزود: هماهنگونه که در دیگر مشاغل تخلف انجام می‌شود و هیئت‌های رسیدگی وارد عمل می‌شوند در مجموعه مهندسین نیز با تخلفان برخورد می‌شود اما کار مهندسین جامعه را تعطیل نمی‌کنیم.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان فارس تصریح کرد: سال گذشته متخلفین را به هیئت انتظامی معرفی کردیم و برخوردهای لازم انجام شد اما کار دیگر مهندسین را هم تعطیل نکردیم.
رجبی تأکید کرد: رأی دیوان به‌طور کامل مشخص و قابل‌توجه است و دیگر نیازی نیست که بخواهیم آن را برای یکدیگر توضیح دهیم مگر اینکه به دنبال مباحث دیگر باشیم.
در ادامه عضو هیئت‌رئیسه نظام‌مهندسی فارس نیز گفت: رأی دیوان تنها در خصوص آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها است و هیچ‌گونه ارتباطی با قانون ندارد.
مجید ولدان تأکید کرد: در بسیاری از کلان‌شهرهای کشور به دلیل کمک بیشتر به مردم شهرداری با نظام‌مهندسی تعامل دارد تا مردم برای ساخت‌وسازهای خود با مشکل مواجه نشود.
وی تصریح کرد: مشکل امروز عدم ساخت‌وساز در شیراز ربطی به قانون و یا رأی دیوان ندارد بلکه شهرداری باید به دنبال دلایل دیگر برای رکود در بخش مسکن شیراز باشد.
دبیر هیئت‌رئیسه سازمان نظام‌مهندسی استان فارس گفت: هدف نظام مهندسی فارس استاندارد بودن ساخت و سازها است که با حضور مجریان ذی صلاح انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار