معاون پرورشی و فرهنگی فارس خبر داد

اجرای طرح «مزرعه تابستانی من»در استان فارس

خبرگزاری پانا:معاون پرورشی و فرهنگی استان فارس ، از اجرای طرح «مزرعه تابستانی من»دراستان خبر داد.

کد مطلب: ۳۶۹۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا - استان فارس، محمد نظری به اجرای طرح «مزرعه تابستانی من» در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در نخستین سال اجرای این طرح، کشت یک نوع محصول بومی توسط یک یا چند دانش آموز در 44 مزرعه با مساحتی یکصد متری انجام شد.

نظری گفت: ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان فارس، از اردیبهشت‌ماه راهکارهای متعدد و متنوعی تصویب شد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان فارس با بیان اینکه راهکارها در قالب بخش‌نامه‌ای تدوین شده است، افزود: در این بخشنامه راهکارهایی برای آموزش بیسوادان توسط دانش آموزان دبیرستانی و اخذ اعتبار 680 هزار تومانی از معاونت سوادآموزی پس از تایید کارشناس سواد ٱموزی ناحیه و یا منطقه پیشنهاد و به تصویب رسیده است.

وی، استفاده از ظرفیت هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش برای آموزش مهارت به دانش آموزان متوسطه اول رشته‌های نظری را از دیگر این راهکارها ذکر کرد.

نظری خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموزان شرکت کننده طی سه‌ماهه تابستان با مهارت‌ در اموری چون برق، ساختمان، لوله‌کشی و تاسیسات آشنا خواهند شد.

وی همچنین از فعال شدن 126 کانون فرهنگی تربیتی، 40 دارالقرآن، 29 اردوگاه تربیتی، 40 پژوهش‌سرا، 280 کانون ورزشی و بیش از شش هزار پایگاه مدرسه‍‌ای در سطح اموزش و پرورش فارس در سال جاری خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان فارس اضافه کرد: علاوه بر برنامه‌های فوق‍‌ الذکر اردوهای علوی و رضوی به شهرهای لواسان و مشهد و همچنین اعزام برگزیدگان جشنواره‌های فرهنگی، هنری، ادبی، فرآنی، ورزشی و علمی به استان‌های میزبان پیش‌بینی شده است.

نظری در خصوص برگزاری سی و سومین دوره مسابقات سراسری دانش آموزان ایران به میزبانی آموزش و پرورش فارس در مردادماه امسال در شهر شیراز، گفت: فارس پس از سی و دو سال، امسال میزبان این دوره از مسابقات شده است.

وی با تصریح بر اینکه این مسابقات از دوم تا 10 مرداد در دانشگاه شیراز با حضور بیش از دو هزار و 200 دانش آموز پسر و دختر برگزار خواهد شد، گفت: روزهای دوم تا پنجم مرداد پسران و هفتم تا 10 مرداد دختران دانش اموز سراسر کشور با هم به رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار