فرماندارشهرستان بهارستان:

تبعیض و بی‌عدالتی در دنیا حاصل علم اقتصاد

خبرگزاری پانا :فرماندار شهرستان بهارستان با مقایسه مکتب اقتصادی اسلام و علم اقتصاد گفت: مکتب اقتصادی اسلام یک شیوه است، اما علم اقتصاد تفسیر است که نتوانسته بشریت را در دنیا نجات دهدو فقر، گرسنگی، تبعیض، بی‌عدالتی دنیا حاصل علم اقتصاد است.

کد مطلب: ۳۶۹۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان، همایش یاوران وقف با حضور فرماندار، ائمه جمعه و روحانیون شهرستان بهارستان در جوار بارگاه امام‌زاده حسن (ع) نسیم‌شهر برگزار شد.

بیژن سلیمان‌پور در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهارستان اظهار کرد: رمضان ماه فطرت و رحمت بوده و احیا و ترویج سنت حسنه وقف در این ماه الهی بالاترین فضیلت است.

فرماندار شهرستان بهارستان با اشاره به اینکه در وصیت‌نامه شهدای روحانی بر اجرای احکام الهی و آداب روزه، قرائت قرآن و حبّ ولایت در دل جوانان تأکید شده است، بیان کرد: در ماه‌های مبارک رمضان در طول هشت سال دفاع مقدس، 14 هزار و 700 شهید تقدیم انقلاب شد، که 219 تن از آنها از روحانیت معظم و معزز بودند که در جبهه‌های حق علیه باطل برای تبلیغ دین مبین اسلام و حاکمیت نیروی ایمان بر دل‌ها و اجرای حکم الهی به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

وی اضافه کرد: در دنیای امروز برخی با به‌وجود آوردن عرفان‌های کاذب و گروه‌های تروریستی ازجمله داعش و وهابیت به دنبال اختلاف‌افکنی و مخدوش کردن چهره رحمانی اسلام هستند، تنها مکتب شیعه به‌عنوان مکتب آزادی انسان به دنبال تعالی و کمال مادی و معنوی بشر است.

سلیمان‌پور با مقایسه مکتب اقتصادی اسلام و علم اقتصاد اظهار کرد: مکتب اقتصادی اسلام یک شیوه است اما علم اقتصاد تفسیر است که نتوانسته بشریت را در دنیا نجات دهد، فقر، گرسنگی، تبعیض و بی‌عدالتی در دنیا حاصل علم اقتصاد است.

فرماندار بهارستان انفاق مال و دارایی در راه خداوند را معامله با خدا دانست و بیان کرد: بخشیدن برای خدا باعث آرامش دل و تنعم جامعه می‌شود، اسلام علاوه بر انفاق مال به انفاق جان در قرآن کریم به‌عنوان جهاد اکبر یاد کرده است.

وی بالاترین هدف نظام اسلامی را رسیدن به قرب الهی دانست و گفت: جامعه‌ای که در آن انفاق و درک همسایه گرسنه وجود داشته باشد و چهره قبیح فقر زدوده شود به تعالی می‌رسد.

سلیمان‌پور ، ماه رمضان را ماه فطرت و فضیلت خواند و متذکر شد: در این ماه دل‌ها مستعد دریافت احکام الهی است و علما با ترویج و تبلیغ مبانی دینی در جهت احیای ارزش‌های اسلامی، قرائت و درک مفاهیم قرآنی و توجه به مضامین دینی ازجمله انفاق در سطح جامعه توجه جدی داشته باشند.

/ خبرنگار : فاطمه کرمی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار