مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

کمتر از 100 مدرسه کانکسی در سطح استان اردبیل وجود دارد

خبرگزاری پانا:مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در مناطق محروم، ‌روستایی و عشایری استان اردبیل کمتر از 100 مدرسه کانکسی داریم و در تلاش برای حل مشکلات این مدارس هستیم.

کد مطلب: ۳۶۹۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، صابر سپهری در جلسه کمیته ساماندهی فضاهای آموزشی در اردبیل اظهار داشت: ما در شهرهای اردبیل(نواحی یک و دو)، پارس‌آباد و مشگین‌شهر با کمبود فضاهای آموزشی رو به‌ رو هستیم و تلاشمان بر این است تا مهر ماه بخشی از این کمبودها را برطرف کنیم .

وی با یادآوری اینکه واحدهای آموزشی جدید با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس در حال تکمیل است، افزود: ما در مناطق روستایی و عشایری نیز که در حال حاضر 100 مدرسه کانکسی داریم، سعی‌مان بر این است تا با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز بتوانیم تا حدود زیادی این مشکلات و نارسایی‌های موجود را برطرف کنیم .

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از هوشمندسازی 1000 کلاس درس در استان خبر داد و یادآور شد: ما بیش از 2 هزار و 900 واحد آموزشی در 19 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش با 20 هزار معلم و 230 هزار دانش‌آموز داریم که البته آمار سال تحصیلی جدید تا شهریور ماه احصا شده و اطلاع‌رسانی می‌شود .

سپهری تصریح کرد: کار ثبت‌نام دانش‌آموزان در حال حاضر در حال انجام است و ما تا آخر شهریورماه با جمع‌بندی که در این حوزه خواهیم داشت، سعی‌مان بر این خواهد بود تا کمبودها را در این سه ماه تابستان به نحوی برطرف کنیم تا مشکلات و نارسایی‌ها به وجود نیاید .

وی از ایجاد توازن و تعادل در گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های نظری و فنی و مهارتی خبر داد و افزود: در این زمینه باید به سمتی حرکت کنیم تا نیمی از دانش‌آموزان با توجه به نیاز بازار به نیروهای مهارتی به سمت نظام آموزشی و مهارتی حرکت کنند تا زمینه‌ای خوب برای تحصیلات آنها و ورودشان به بازار کار فراهم آید .

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در حال حاضر نسبت تحصیل دانش‌آموزان در هنرستان‌ها به نسبت نظری 48 به 52 است که در این زمینه انتظار داریم در سال تحصیلی جدید رویه متفاوتی را شاهد باشیم .

سپهری در پایان سخنان خود به تمرکز دانش‌آموزان و معلمان در نواحی یک و دو اردبیل به دلیل مهاجرت در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ما امسال سعی خواهیم کرد تا مدارس کمتری را به صورت دو نوبته شاهد باشیم، بلکه سعی‌مان بر این است تا با افزایش فضاهای آموزشی و اصلاح و ترمیم فضاهای مدارس تخریبی بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار