مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

مناظرات رضوی مروج فرهنگ صلح جهانی است

خبرگزاری پانا:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همایش ملی علمی- پژوهشی مناظرات رضوی را در جهت ترویج فرهنگ صلح جهانی و مقابله با خشونت عنوان کرد

کد مطلب: ۳۶۹۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید ناصراسحاقی در نشستی با خبرنگاران واصحاب رسانه گفت: برای دستیابی به آرمان صلح مباحثه به جای مخاصمه به عنوان اصلی اجتناب ناپذیر پیشنهاد می شود و در واقع یکی از مبادی ورودی به صلح جهانی می باشد چرا که این امر با پروتکل، جنگ و خشونت تاکنون محقق نشده است .

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری همایش مناظرات رضوی، پیام صلح و ضد خشونت از اردبیل برخاسته و به منطقه برسد و مخاصمه هایی که امروز شاهدیم جای خود را به مباحثه بدهد و مباحث پرباری که در این همایش مطرح می شود، دستاوردی پربار برای کشور و جهان اسلام باشد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود : مناظره با سایر ادیان و حتی اندیشه های غیرالهی در قرآن کریم و در سیره رسول اکرم (ص) گرفته همواره متبلور بوده و به نوعی به عنوان یک اصل با دین مبین اسلام قرین بوده است .

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نام مبارک امام رضا (ع) همواره در زمینه مناظره مطرح بوده، در نظر داشتیم با در نظر گرفتن شرایط کنونی مناظره را به عنوان یک اصل به مسلمانان بیش از پیش ترویج کنیم .

اسحاقی بیان کرد: از طرف دیگر با توجه به برگزاری 9 دوره جشنواره بین المللی رضوی به میزبانی استان اردبیل در قالب تواشیح، چاووشی خوانی و مدیحه سرایی تمام ظرفیت های منطقه طی این جشنواره ارایه شده و از این رو فرصت را برای سایر استان ها فراهم کردیم .

وی در ادامه گفت: تاکنون پژوهش های علمی در زمینه جایگاه امام رضا (ع) در بحث مناظره صورت گرفته اما برای اولین بار است که همایشی در این ابعاد در کشور برگزار می شود که پژوهشگاه فرهنگ و هنر یکی از پشتیبانان این جشنواره است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تشریح کرد: با توجه به اینکه هنوز فضای فکری و فرهنگی جامعه برای مناظره دو طرز فکر در این سطح مساعد نیست، قرار است در یک بخش مناظره ای به صورت نمادین به صورت زنده اجرا شود و البته از سایر حوزه های هنری نیز استفاده می کنیم .

اسحاقی آخرین مهلت ارایه آثار به دبیرخانه این جشنواره را سوم مردادماه 1394 عنوان کرد و گفت: آثار برگزیده 15 مرداد ماه مشخص خواهد شد .

گفتنی است:علاقه مندان می توانند در محورهایی مانند روش های تبلیغ در اسلام، مناظره معصومین (ع)، آداب مناظره از دیدگاه قرآن و سنت، تحفظ برآداب مناظرات در المراجعات، مناظرات علمی اسلام با مسیحیت آثار علمی خود را تهیه و به دبیرخانه همایش ارسال کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار