هادی خامنه‌ای:داعش برای بدنام کردن اسلام ایجاد شد

خبرگزاری پانا: دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای رواج اسلام هراسی گفت: گروهک‌هایی مثل داعش، طالبان و القاعده نیز از سوی دشمنان برای بدنام کردن اسلام در افکار عمومی دنیا به وجود آمده‌اند.

کد مطلب: ۳۶۸۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه‌ای که در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حسینیه دارالزهرا سخن می‌گفت، با اشاره به آداب دعا در اسلام اظهار کرد: ما برای همه مردم بدون توجه به دین و فرقه آنها دعا می‌کنیم و این چیزی است که بزرگان دین اسلام به آن تاکید کرده‌اند. این یک آموزش بزرگ برای ماست و پیامش این است که اسلام یک دین رحمانی است و رحمت و خیر و برکت را برای همه می‌خواهد. شاید به خاطر همین بوده که دشمنان اسلام به این فکر افتادند که مردم را به این دین بدبین کنند و اسلام هراسی را رواج دهند.

وی افزود: آنها گروههایی را درست کردند که به جنگ و خونریزی و بی‌رحمی و توحش شناخته شده‌اند. آنچه اکنون به عنوان داعش شناخته می‌شود پیش از آن در چهره‌های منفوری مثل طالبان، النصره، القاعده و گروهک‌های این چنینی وجود داشته و جزو اندیشه‌های خطرناکی است که دشمن آن را ایجاد کرده تا اسلام را در ذهن مردم دنیا بدنام کند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با بیان این که هویت افراد را می‌توان از آرزوهای آنها شناخت تصریح کرد:‌انسان‌های بزرگ،آرزوهای بزرگ و انسان‌های کوچک آرزوهای کوچک دارند. آزادی، عدالت، عافیت دین و دنیا، خودکفایی، صلح و امنیت، وحدت سیاسی و شهادت از جمله آرمانهایی است که شایسته انسان‌های مومن است.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) ادامه داد: برخی در چهره افراد حق طلب ، جنگ طلبند و فکر می‌کنند شرایط جنگی به حق نزدیک‌تر است و اگر می‌گوییم صلح به امام حسن (ع) تحمیل شده به این معنا است که ایشان با اختیار خود آن را قبول کرده ولو تحت تحمیل بوده است. روند زندگی ما تا حد زیادی بر اثر تحمیل است که یکی از آنها اشتباه جدمان حضرت آدم است که باعث شد از بهشت بیرون رانده شود اما امام حسن (ع) به عنوان یک انسان عاقل و مختار صلح را پذیرفت و مصلحت را در این دید. همانطور که امام خمینی (ره) هم با تلخی آن را پذیرفت.

وی گفت: نباید فکر کنیم هر وقت چهره ضد صلح بگیریم افراد خوب و مومنی هستیم. کسانی که به امام حسن (ع) می‌گفتند السلام علیک یا مذل المومنین یعنی سلام بر تو که باعث ذلت مومنین شدی، امروز جایگاه افرادی که از این جور حرف‌ها می‌زنند از نظر تاریخی همان جایگاه است.

سید هادی خامنه‌ای یاد آور شد: وقتی جریان ارتباطات مدیریت با توده‌ی مردم از روال عادی خارج شود همه چیز بر مدار بدی می‌چرخد و دروغ، تملق، تهمت، غلو و زیاده‌گویی هزاران شبهه پیدا می‌کند و همه جا اثری از آن دیده می شود.

وی ادامه داد: چرا باید به گونه‌ای باشد که افراد برای حل اختلاف تنها راه رسیدن را شکایت در دستگاه قضا می‌دانند. در قدیم فردی روحانی به اختلافات رسیدگی و مشکلات را حل می‌کرد اما حالا میلیاردها تومان غیب و ناپدید می‌شود و همه دنبال هم می‌دوند.

وی ادامه داد: روایتی از امیرالمومنین (ع) است که زمانی می‌رسد که مردم امر به معروف و نهی از منکر را نهی می‌کنند و آن را انجام نمی‌دهند. این دو تفسیر دارد یکی این که اینقدر همه آلوده هستند که می‌دانند اگر درباره‌ی فرد دیگری چیزی بگویند کسی هم درباره‌ی آنها چیزی خواهد گفت. تفسیر دیگر این است که باندهایی در جامعه رشد کرده‌اند که حامی و پشتیبان این انحرافات هستند و اجازه نمی‌دهند امر به معروف رشد کند آنها رصد می‌کنند و هر کس بخواهد دهان بازکند برایش پرونده سازی می‌کنند.

هادی خامنه‌ای در پایان گفت: آرمانهای متناسب با یک جامعه اسلامی و آرمانهایی که طراز جامعه پیامبر (ص) است زمانی سقوط می‌کند و به آرمانهای پست تبدیل می‌شود که حاکمیت نامناسب باشد. شرایطی که یک حاکمیت فاسد در جامعه ایجاد می‌کند باعث می‌شود تمام آنچه انسان می‌داند حتی از قرآن و حدیث بی‌اثر بماند. درست مثل کسی که سرطان گرفته باشد و هیچ داروی تقویتی به او اثر نمی‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار