با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

برگزاری نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با فرمانداران

خبرگزاری پانا:اولین نشست تخصصی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با فرمانداران با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

کد مطلب: ۳۶۷۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاذی پانا، اولین نشست تخصصی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با فرمانداران استان با حضور رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با هدف همفکری برای توزیع عادلانه و مطلوب اعتبارات و بودجه به منظور محرومیت زدایی شهرستان ها برگزار شد.

رادفر در این نشست با تاکید بر تغییر روش های نادرست گذشته در توزیع اعتبارات بودجه ای در استان گفت: باید نگاه گذشته در توزیع اعتبارات اصلاح گردد تا شاهد محرومیت زدایی و افزایش شاخص های توسعه ای در شهرستانها باشیم.

وی افزود: هدف از احیاء سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استفاده متوازن و توزیع عادلانه اعتبارات در رفع تبعیض و ارتقای مناطق کمتر توسعه یافته و تحقق پیشرفت و عدالت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همچنین خواستار افزایش اعتبارات و تخصیص به پروژه های مناطق محروم و کمتر توسعه یافته آذربایجان غربی شد.

حضرتی نیز در این دیدار با اشاره به احیاء سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: آذربایجان غربی جزء اولین استان هایی است که این سازمان به صورت مستقل و کامل مستقر شده است.

وی افزود: باید با تمام توان و قدرت به سمت یک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی روزآمد، قوی و کارآمد حرکت کنیم و بتوانیم در استان سازمانی چالاک، قوی و فهیم برای مرتفع کردن نقص‌هایی که در گذشته وجود داشته، فراهم کنیم.

حضرتی تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی علمی و کارشناس محور اداره خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با انتقاد از عمکرد دولت های نهم و دهم گفت: این دولت ها به خاطر درآمدهای نفتی خیلی خوبی که داشتند، دولت ثروتمندی بودند ولی به دلیل نحوه نادرست توزیع اعتبارات آنان امروز شاهد بروز عدم تعادلها در حوزه های مختلف هستیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به این موضوع که وضعیت اقتصادی استان باید به صورت شفاف بیان گردد، گفت: آذربایجان غربی به لحاظ جذب اعتبارات عمرانی در کشور در سال 94 رتبه دهم را دارا می باشد که باید برای بهبود این جایگاه اهتمام بیشتری داشته باشیم.

در ادامه این جلسه بعد از ارائه گزارشی تخصصی در ارتباط با شاخص های توسعه شهرستانها توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرمانداران نیز بطور جداگانه دیدگاه های خود در خصوص مسائل توسعه شهرستان متبوع خود ارائه کردند.

در پایان جلسه مقرر شد به صورت ادواری جلسات مشترک فرماندارن و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار