وجود کمتر از 100 مدرسه کانکسی در استان اردبیل

خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در مناطق محروم، ‌روستایی و عشایری این استان کمتر از 100 مدرسه کانکسی وجود دارد و در تلاش برای حل مشکلات این مدارس هستیم.

کد مطلب: ۳۶۷۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، صابر سپهری در جلسه کمیته ساماندهی فضاهای آموزشی اظهار کرد: ما در شهرهای اردبیل(نواحی یک و دو)، پارس‌آباد و مشگین‌شهر با کمبود فضاهای آموزشی رو به‌ رو هستیم و تلاشمان بر این است تا مهر ماه بخشی از این کمبودها را برطرف کنیم.

وی با اشاره اینکه واحدهای آموزشی جدید با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس در حال تکمیل است، افزود: ما در مناطق روستایی و عشایری نیز که در حال حاضر 100 مدرسه کانکسی داریم، سعی‌مان بر این است تا با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز بتوانیم تا حدود زیادی این مشکلات و نارسایی‌های موجود را برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از هوشمندسازی هزار کلاس درس در استان خبر داد و یادآور شد: ما بیش از 2 هزار و 900 واحد آموزشی در 19 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش با 20 هزار معلم و 230 هزار دانش‌آموز داریم که البته آمار سال تحصیلی جدید تا شهریور ماه احصا شده و اطلاع‌رسانی می‌شود.

سپهری تصریح کرد: کار ثبت‌نام دانش‌آموزان در حال حاضر در حال انجام است و ما تا آخر شهریورماه با جمع‌بندی که در این حوزه خواهیم داشت، سعی‌مان بر این خواهد بود تا کمبودها را در این سه ماه تابستان به نحوی برطرف کنیم تا مشکلات و نارسایی‌ها به وجود نیاید.

وی از ایجاد توازن و تعادل در گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های نظری و فنی و مهارتی خبر داد و افزود: در این زمینه باید به سمتی حرکت کنیم تا نیمی از دانش‌آموزان با توجه به نیاز بازار به نیروهای مهارتی به سمت نظام آموزشی و مهارتی حرکت کنند تا زمینه‌ای خوب برای تحصیلات آنها و ورودشان به بازار کار فراهم آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در حال حاضر نسبت تحصیل دانش‌آموزان در هنرستان‌ها به نسبت نظری 48 به 52 است که در این زمینه انتظار داریم در سال تحصیلی جدید رویه متفاوتی را شاهد باشیم.

سپهری در پایان سخنان خود به تمرکز دانش‌آموزان و معلمان در نواحی یک و دو اردبیل به دلیل مهاجرت در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ما امسال سعی خواهیم کرد تا مدارس کمتری را به صورت دو نوبته شاهد باشیم، بلکه سعی‌مان بر این است تا با افزایش فضاهای آموزشی و اصلاح و ترمیم فضاهای مدارس تخریبی بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار