مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای آذربایجان شرقی خواستار شد:

همکاری آموزش و پرورش با اداره آموزش فنی و حرفه ای دائمی باشد

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه 33 مرکز فعال فنی و حرفه ای در سطح استان وجود دارد،خواستار همکاری آموزش و پرورش استان با این اداره در کل طول سالتحصیلی شد.

کد مطلب: ۳۶۴۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،محمد سیابانی در جلسه امضاء نفاهم نامه آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای استان تاکید کرد: سعی کنیم این تفاهم نامه فقط برای تابستان نباشد بلکه طول سال تحصیلی هم این تفاهم نامه اعتبارداشته باشد.

وی گفت:حوزه های فعالیتی که ما در استان داریم به تعداد 33 مرکز فعال فنی وحرفه ای است ،که در تبریز تعداد 5 مرکز مهارت آموزی فعال داریم که آن مراکز چارت رسمی دارند و حدود 600 آموزشگاه خصوصی داریم به تناسب هر شهرستان فعالیت خود را در زمینه های مختلف به نحوی شایسته انجام می دهند .

سیابانی اظهار داشت:در تمام زندان ها ، پادگان ها ودانشگاه ها آموزش حرفه آموزی ما دایر است ، گزارش رسمی که از زندانها در این زمینه حرفه آموزی داریم این است که در حد معمول برگشت معتادین به زندان 45 تا 50 درصد است بررسی کردیم که اگر این افراد در زندان ها مهارتی را آموزش ببینند استغال زایی برایشان پیش بیاید ، برگشت این افراد ماهر دوباره به زندان حدود 2 الی 3 درصد است .

مدیر کل آموزش و فنی و حرفه ای استان خاطرنشان ساخت:در دانشگاه صنعتی سهند طرحی آ موزشی را داریم اجرا می کنیم در زمینه ی اشتغال خیلی موثر ومفید است در راستای این طرح 240 ساعت آموزش مهارتی برای دانشجویان در نظر گرفته شده ودرنهایت آزمونی از آنان بعمل می آید وگواهی نامه مهارت آموزی به آنان داده خواهد شد که هنگام ورود به کار واشتغال خیلی جلوتر از سایر فارغ التحصیلان خواهد بود که این دوره ها را در طول تحصیل خود نگذرانده اند.

وی گفت:حوزه های مختلف ، در روستاها فعالیت های آموزش ما در جریان است واین آموزش به صورت هدفمند وطبق نیازسنجی که در این زمینه از دهیاران گرفته می شود آموزش را انجام می شود این آموزش ها بیشتر در زمینه کشاورزی است .

سیابانی تصریح کرد:طرح موفق دیگر این اداره کل فنی حرفه ای در زمینه آموزش " طرح صنعت تدوین وتوسعه " است که این طرح از طرف استاندارمحترم و معاونین ایشان هدف گذاری شده و در شورای برنامه ریزی استان هم مصوب گردید تا تمام ارگانها وسازمانها ی مرتبط استان به صورت عملی این مصوبه را اجرا کنند.

وی خواستار بازدید مدیر کل اموزش و پرورش استان از سازمان فنی و حرفه ای استان در جهت اطلاع از کم وکیف امور آموزش اداره کل فنی وحرفه ای شد.

سیابانی بیان داشت:عمدتا رشته های که سرمایه برهستند در مراکز دولتی اجرا وآموزش داده می شوند به خاطر اینکه تهیه وتجهیز کارگاه های آن هزینه بسیار بالا یی نیاز است که بخش خصوصی چنین سرمایه ای را ندارد ، رشته های که سرمایه برنیستند سعی شده بخش خصوصی در آموزش آن مشارکت داشته باشد .

مدیر کل فنی و حرفه ای آذربایجانشرقی اذعان داشت:برای دانش آموزان پایین 12 ساله گواهی نامه صادر نمی شود شرکت در دوره بر آنان صادر خواهد شد ، ولی هنرآموز بالای 12 ساله گواهی نامه رسمی ومعتبر بعد از شرکت در آزمون ارزشیابی به آنان تحویل خواهد شد که این خودش زمینه مناسبی برای اشتغال زایی جوانان است .

سیابانی اظهار کرد:مربیان هنر آموز که آموزش و پرورش براساس رشته وتخصص در اختیار اداره فنی حرفه ای قرار می دهند ، اداره فنی وحرفه ای حق الزحمه آنان را برعهده می گیرد ودر ضمن این مربیان لازم نیست گواهی نامه مهارتی از طرف اداره فنی و حرفه ای داشته باشند همین که آموزش و پرورش صلاحیت تدریس آنان را تایید کند کفایت دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار