دینداری، امانتداری، شجاعت و غیرت ویژگیهای تیم هسته ای

خبرگزاری پانا: مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان گفت: مقام معظم رهبری دینداری، امانتداری، شجاعت و غیریت را چهار ویژگی تیم هسته ای بیان کردند که این منشور عظیمی برای تیم هسته ای است چراکه کارهای خود را در سایه حمایت های مقام معظم رهبری پیش می برند.

کد مطلب: ۳۶۴۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، ابوالقاسم الماسی در جلسه تقدیر و معارفه معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری همدان با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان همدلی و همزبانی، دولت و ملت اظهار کرد: اگر نگاه مختصری به شعار سال داشته باشیم ابعاد این شعار نشان می دهد که مقام معظم رهبری با نگاهی عالمانه و ژرف مسائل روز جامعه را در این شعار به صورتی دقیق و مناسب ارائه کرده اند.
وی افزود: اگر به شعارهای سال 78 تا 94 نگاه کنیم مشاهده می کنیم که نامگذاری سال ها عملگرایانه بوده چراکه با توجه به ضرورتها، التزام ها و واقعیات جامعه شعارهای سال انتخاب شده است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان با اشاره به یکسری اقدام ها و واقعیات در انتخاب شعار سال جاری بیان کرد: در حوزه بین المللی با مشکلات و موانعی مواجه هستیم که همدلی و همزبانی می تواند برای عبور از این مشکلات به ما کمک کند.
وی یکی دیگر از الزامات انتخاب شعار سال را بحث بحران آب دانست و تاکید کرد: موضوع آب مساله ای ملی است که در برخی نقاط با افت 40 تا 70 متری آب مواجه هستیم که با همدلی و همزبانی می توان از این بحران نیز عبور کرد.
الماسی یکی از مشکلات پیش روی دولت را مسائل درآمدی برشمرد و تصریح کرد: در گذشته درآمدهای نفتی با توجه به فروش 2.5 میلیون بشکه نفت در روز بود و هنوز نفت با 120 دلار صادر می شد و تحریم نشده بودیم اما با اعمال تحریم ها به 700 هزار بشکه در روز کاهش یافت و قیمت نفت نیز به خاطر مسائل سیاسی و اختلافات با کشورهای منطقه به زیر 50 دلار رسید و این در حالیست که دولت وقت بیش از 700 میلیارد دلار نفت فروخته بود.
وی افزود: کاهش قیمت نفت و تحریم ها برای دولت یازدهم تنگناهایی ایجاد کرده که در شرایط سخت به همدلی و همزبانی نیاز است تا دولت را برای عبور از این شرایط سخت یاری دهیم.
وی به پرونده هسته ای اشاره کرد و یادآور شد: پرونده هسته ای ایران در چند سال گذشته فراز و نشیب های زیادی داشته اما رئیس جمهور در شعار خود حل مساله هسته ای با اقتدار و تعامل با جهان را وعده داده که در این مسیر حرکت می کند.
الماسی افزود: مذاکرات در ظاهر با 6 قدرت جهانی است اما در واقع اتحادیه اروپا و همپیمانان منطقه ای و غیر منطقه ای نیز حضور دارند که در خصوص هفت مورد از مسائل هسته ای بحث بود که با تلاش های تیم مذاکره کننده این موارد را طرف مذاکرات پذیرفته و امروز در دو شیوه چانه زنی می شود.

وی در ادامه به درگیری های منطقه ای اشاره و اظهار کرد: گروهی چون داعش را که وحشیانه اقدام می کند در اطراف ما ایجاد کردند و جنگ دین علیه دین راه انداخته اند که حضور این دشمنان در اطراف ما مسائل امنیتی و روانی در جامعه ایجاد می کند که باید همه را مدیریت کرد و حفظ آرامش روانی در جامعه به همدلی و همزبانی نیاز دارد.
الماسی بخش دیگری از سخنان خود را به موضوع انتخابات اختصاص داد و بیان کرد: نظام اسلامی متکی به آراء عمومی است که این روند از ابتدای انقلاب اسلامی تحقق یافته است.
وی افزود: امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب اسلامی که به دنبال ایجاد حکومت اسلامی بودند بعد از پیروزی انقلاب این هدف خود را با برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی به آراء مردم گذاشتند که درس بزرگی برای همه بود که نظام براساس خواست و اراده مردم اداره می شود.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان انتخابات را جشن ملی دانست و تاکید کرد: جشن الزاماتی دارد که در آن یاس و نا امیدی وجود ندارد چراکه جشن با مشارکت مردم ایجاد می شود.
وی افزود: در هر انتخاباتی که حضور حداکثری مردم را داشته ایم شاهد عقب نشینی دشمن هستیم و دولت یازدهم دنبال برگزاری انتخابات واقعی با رقابت های واقعی است که در فضای آرام و بر مبنای قانون برگزار خواهد شد.
الماسی افزود: در برگزاری انتخابات باید قانون توسط کاندیداها و مجریان انتخابات و هیات های نظارت رعایت شود چراکه انتخابات با حضور حداکثری به تقویت امنیت کشور منجر می شود.
وی ایجاد فضای رقابتی و انگیزشی را در انتخابات بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر فضای تهمت و نا امیدی در انتخابات ایجاد شود مطمئنا نخبگان در عرصه انتخابات ورود نمی کنند بنابراین باید فضایی عاری از تمهت و افترا و التهاب ایجاد کنیم که نخبگان نیز وارد عرصه شوند تا نظام از وجود آنها استفاده کند.
الماسی اظهار کرد: در انتخابات باید قانون رعایت شود و نباید با چسباندن انگ های نامربوط افراد را از صحنه دور کرد و این در حالیست که باید کسانی که حامی انقلاب اسلامی هستند در صحنه انتخابات ورود کنند.
وی افزود: با عملکرد خود باید به افزوده شدن به تعداد سربازان ولایت تلاش کنیم نه اینکه با عملکرد خود به کاهش سربازان ولایت کمک کنیم.

/مهدی قادری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار