حمایت از بخش تولید اولویت دولت در مسیر توسعه پایدار کردستان است

خبرگزاری پانا:معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان گفت: تقویت بخش تولید از اولویت های توسعه پایدار استان است و در این زمینه باید حمایت های لازم از واحدهای تولیدی صورت گیرد تا با تقویت این واحدها ایجاد اشغال پایدار و رونق اقتصادی استان مهیا شود.

کد مطلب: ۳۶۴۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حسین فیروزی در نشست بررسی وضعیت مجتمع های گاوشیری استان کردستان با بیان این مطلب اظهار داشت: استان کردستان در مسیر توسعه قرار دارد و همه باید شرایط را برای سرمایه گذاری و نیز تسریع روند توسعه هموار کنند.

وی افزود: در این راستا منطقی است که با بررسی دقیق موانع و مشکلات فراروی بخش تولید راه را برای فعال سازی واحدهای تولیدی کردستان فراهم کرد.

فیروزی خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی و دامپروری در کردستان ظرفیت های فراوانی را برای توسعه دارد که بایستی با راهکارهای مناسب بستر فعالیت مستمر را در این عرصه بوجود آورد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود احداث مجتمع های تولیدی پرورش ماهی، گاوشیری و محصولات گلخانه ای در کردستان را فرصتی مغتنم برای رشد اقتصادی و کشاورزی در کردستان نام برد و در ادامه تصریح کرد: احداث هفت مجتمع تولیدی گاوشیری در قالب 132 واحد تولیدی و ظرفیت نگهداری بیش از شش هزار و 400 راس گاوشیری فرصتی مناسب برای افزایش تولید شیر و فراوردهای آن در استان است که در صورت بهره برداری کامل از این مجتمع ها قطعا شاهد تبدیل شدن کردستان به مرکز تولید شیر و محصولات لبنی در منطقه و سطح کشور خواهیم بود.

وی در بخشی دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر تشکیل کارگروه و کمیته تخصصی بررسی مشکلات و نارسایی های مجتمع های گاوشیری در کردستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه درحال حاضر از این تعداد فقط 69 واحد به متقاضیان واگذار شده که بر اساس آمار موجود نیزاز این میزان تنها 25 واحد فعال و نیمه فعال هستند باید هرچه سریعتر با تشکیل این کارگروه و همکاری دستگاه های اجرایی وضعیت این واحدها را برای بهره برداری کامل آنها بررسی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار