معاون اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل :

جشنواره های فصلی خرید صنایع دستی در استان اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری پانا:معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری جشنواره های فصلی خرید صنایع دستی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۳۶۳۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ، علیرضا دباغ عبداللهی گفت: بخش دولتی از بازارچه های صنایع دستی که توسط سازمان های مردم نهاد و انجمن ها و اتحادیه های صنفی برگزار می شود به طور ویژه حمایت می کند .

وی افزود: برگزاری این قبیل بازارچه ها توسط بخش دولتی به خاطر کمبود اعتبارات با مشکل مواجه است بنابراین ورود و حضور بخش خصوصی در این حوزه می تواند یکی از راهکارهای جدی برای رونق بازار صنایع دستی باشد .

دباغ عبداللهی به برپایی اولین بازارچه صنایع دستی فصل تابستان واقع در صحن روبه روی مسجد سلیمانشاه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی در ماه میهمانی خدا از یکم تا دهم تیر ماه اشاره کرد و گفت: این بازارچه فصلی صنایع دستی بعد از ظهرها و پس از افطار در معرض نمایش و فروش علاقمندان به صنایع دستی و میهمانان ماه مبارک رمضان خواهد بود .

معاون اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: در فصل تابستان بازارچه های فصلی فروش صنایع دستی در مراکز و محورهای گردشگری استان با همکاری سایر نهادها دایر می شود .

وی همچنین از رایزنی برای عملیاتی کردن تفاهم نامه منعقده مابین اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان با شهرداری خبر داد و افزود: دو بازارچه دیگر در اماکن گردشگرپذیر و پارک های شهر اردبیل برگزار خواهد شد .

گفتنی است:بیش از 120 هزار نفر در رشته های متنوع صنایع دستی استان اردبیل مشغول فعالیت هستند .
گلیم ، مسند ، ورنی های پشمی و ابریشمی ، خراطی چوب ، منبت چوب ، ساز سنتی ، نقش اندازی ضربی روی چرم و ملیله سازی از جمله صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران استان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار