رحمانی فضلی خبرداد:

برگزاری اجلاس سه‌جانبه ایران، سوریه و عراق در بغداد، بزودی

خبرگزاری پانا: تفاهم نامه همکاری علیه تروریست توسط وزرای کشور ایران و سوریه به امضا رسید.

کد مطلب: ۳۶۲۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشورمان در نشست خبری مشترک با سرلشکر محمد الشعار وزیر کشور سوریه، گفت: در جلسه با وزیر کشور سوریه درباره موضوعات دوجانبه و نحوه گسترش فعالیت‌های در حوزه های مربوط به امنیت، مبارزه با تروریسم، مواد مخدر، قاچاق انسان و همکاری‌های مرزی توافق حاصل شد.

وی افزود: مقرر شد معاونان امنیتی دو کشور این تفاهم‌نامه را اجرایی کنند.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان این‌که به زودی اجلاس سه‌جانبه بین ایران، سوریه و عراق در بغداد تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: این سه کشور در جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، تروریسم، خشونت و افراطی‌گری فعالیت دارند و باید همکاری‌های خود را گسترش دهند. امیدوارم این اجلاس سه‌جانبه مقدمه‌ای باشد برای این‌که سایر کشورهای اسلامی نیز به همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با تروریسم روی بیاورند.

وزیر کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین بحث ما مبارزه علیه تروریسم به ویژه داعش است. زیرا این گروه تروریستی چهره اسلام را تخریب کرده و با همکاری با رژیم صهیونیستی و غرب، انسجام و ثبات کشورهای اسلامی را به خطر انداخته است. کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای محور مقاومت با حفظ اتحاد و انسجام خود باید با این پدیده خطرناک مقابله کنند.

در ادامه محمد الشعار وزیر کشور جمهوری سوریه با اشاره به این‌که سوریه اولین کشوری است که در سنگر مقاومت علیه تروریسم و رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: کشورهای عربی همه تسلیحات خود را به سوریه آورده و با تجهیز گروه‌های تروریستی دنبال آسیب زدن به مقاومت مردم سوریه هستند علاوه بر آن می‌خواهند به هم‌پیمانان سوریه از جمله ایران آسیب بزنند.

وی همچنین گفت: ایران و سوریه می‌دانند ترویست پدیده خطرناکی است پس ما هماهنگی‌های لازم برای مقابله با تروریسم را آغاز کرده‌ایم. ما همچنین دنبال ایجاد همکاری عمیق با سایر متحدان خود هستیم.

وزیر کشور سوریه با تأکید بر این‌که در رأس این تفاهم‌نامه مسأله مبارزه با تروریسم قرار دارد، خاطرنشان کرد: مسائل دیگری از جمله مهاجرت‌های غیرقانونی، مبارزه با مواد مخدر و مقابله با جرایم سازمان یافته از سایر بندهای این تفاهم‌نامه است. ما می‌خواهیم با اجرای این تفاهم‌نامه تجربیات خود را با ایران تبادل کنیم.

محمد الشعار همچنین با بیان این‌که ما درباره منافع مشترک ایران و سوریه و تقویت محور مقاومت و مقابله با تروریسم گفت‌وگو کردیم به برگزاری اجلاس سه‌جانبه ایران، عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: این سه کشور به ویژه عراق و سوریه با مشکل تروریست روبرو هستند. اکنون داعش هم در سوریه و هم در عراق فعال است، بنابراین لازم است ما در بالاترین سطوح برای مقابله با تروریسم با یکدیگر هماهنگی داشته باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: ایران و سوریه به جهان فهماندند که تروریسم به چه میزان خطرناک است. این تفاهم‌نامه موجب تقویت همکاری‌های دو کشور برای مقابله با تروریسم می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار