معاون تربیت بدنی و سلامت استان تهران در گفت و گو با پانا:

طرح المپیاد ورزشی کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش را جبران کرد

خبرگزاری پانا: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان تهران گفت: طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای باعث شد تمامی اعزای کادر مدرسه ، مربیان ورزش و همچنین دانش آموزان و والدین را درگیر فعالیت های ورزشی کند و جبران کمبود نیروی انسانی شود

کد مطلب: ۳۶۰۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا؛ معاون تربیت بدنی استان تهران از روند المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در این استان احساس رضایت کرد و در این درباره به خبرنگار پانا گفت: طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای یکی از موثرترین و قابل اجراترین طرح هایی بود که در این چند ساله اخیر در آموزش و پرورش به اجرا درآمد. تعداد زیادی از دانش آموزان را با توجه به اقتضای مدارس درگیر خودش کرد. هدف اصلی آموزش و پرورش این است که تعداد زیادی از دانش آموزان را درگیر فعالیت های ورزشی کند. با توجه به گستردگی این امر، اجرا این طرح فقط از طرف دولت امکان پذیر نخواهد بود. مدیریت و هزینه کردن برای افزایش فعالیت های ورزشی دانش آموزان سراسر کشور به مراتب کار سختی خواهد بود.


وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی دارد. بنابراین طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای باعث شد تمامی اعزای کادر مدرسه ، مربیان ورزش و همچنین دانش آموزان و والدین را درگیر فعالیت های ورزشی کند و جبران کمبود نیروی انسانی شود .با اجرای این طرح به جای اینکه فعالیت های ورزشی به استان ها یا کشور محدود شود به کلیه مدارس کشور ورود پیدا کرد و نتیجه بسیار خوبی هم داشت.


بابویی درباره نقاط قوت و ضعف این طرح اظهار داشت: نقطه قوت اصلی این بود که مسابقات ورزشی که در استان یا کشور برگزار می شود نهایتا تا ده روز طول می کشید اما طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با مشارکت دانش آموزان تا پایان سال تحصیلی به صورت مستمر ادامه پیدا کرد. دانش آموزان در رشته های مختلف و در کنار هم به فعالیت های ورزشی می پرداختند.


وی همچنین در رابطه با نقاط ضعف طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای عنوان کرد: این طرح برای دومین سال است که در مدارس کشور برگزار می شود.یکی از ضعف های این بود که مدیران مدارس به خوبی توجیح نشدند و به همین علت المپیادهای ورزشی در برخی از مدارس به خوبی رونق پیدا نکرد.همچنین یکی دیگر از ضعف ها تجملات در مدارس بود.این طرح قرار بود براساس امکانات موجود فعالیت کنند اما متاسفانه در برخی از مدارس به دلیل حس رقابت و چشم و هم چشمی تجملاتی زیادی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه دیده شد.


معاون تربیت بدنی استان تهران درباره هزینه این طرح وهمخوانی اش با نتایج کسب شده توسط دانش آموزان گفت: به جرات می توانم بگویم ده ها برابر هزینه ای که داشت نتیجه گرفتیم.المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شور و شوق خاصی در بین دانش آموزان ایجاد کرد.این طرح نه تنها افزایش فعالیت بدنی دانش آموزان را در پی داشت بلکه حس مسئولیت پذیری و مشارکت در بین دانش آموزان را هم افزایش داده بود. طبق آمار گرفته شده بیش از 65 درصد از دانش آموزان در تهران درگیر مسابقات درون مدرسه ای شدند.


بابویی درباره طرح کانون های درون مدرسه ای که قرار است امروز با حضور دکتر مهرزاد حمیدی و روسای فدراسیون ها فعالیتش آغاز شود، تصریح کرد: مکمل المپیاد درون مدرسه ای، کانون های درون مدرسه ای و مدرسه قهرمان است.در مدرسه ای که 500 دانش آموز در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند. تعداد از این دانش آموزان در بعضی از رشته های استعداد خوبی دارند بنابراین باید زمینه ای وجود داشته باشد تا استعداد گروهی از دانش آموزان کشف شود و به آن پرو بال داده شود . به همین علت یکی از برنامه ها کانون درون مدرسه ای این است که با در اختیار داشتن امکانات ورزشی از جمله سالن های ورزشی دانش آموزان را زیر پوشش خود قرار می دهند. این کانون ها زیر نظر مدیر مدرسه و با همکاری معلمین ورزش کار خود را آغاز می کنند. قدم اول استعدادیابی در کانون های درون مدرسه ای صورت می پذیرد.

بعد از این مرحله کانون های دیگری هم وجود دارند که بیرون از مدرسه است. اگر دانش آموزی در المپیاد ورزشی درون مدرسه توسط معلمش مستعد شناخته شد به کانون های درون مدرسه ای معرفی می شود. و اگر باز هم در کانون های درون مدرسه ای مستعد بود به سطح بالاتر می رسد و آن هم مرحله کانون های برون مدرسه ای است. این کانون ها از نظر امکانات و سطح فعالیت های ورزشی پیشرفته تر خواهند بود. دانش آموزان بعد از این مرحله و طی سلسه مراتبی که تعلیم دیدند به مسابقات استانی و کشوری راه پیدا خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار