سرپرست گروه رویت هلال ماه ˝ اناشل لامِرد˝ در گفت و گو با پانا خبر داد:

رویت هلال شامگاهی رمضان 1436 در 27 خرداد 94

خبرگزاری پانا: سرپرست گروه رویت هلال ماه ˝ اناشل لامِرد˝ گفت: 27 خرداد، هلال شامگاهی رمضان 1436 رویت خواهد شد.

کد مطلب: ۳۶۰۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد

عباس شکیب در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به اینکه 6 نفر از رصدگران لامِردی در تیم رویت هلال ماه رمضان 1436 حضور دارند، اظهار کرد: استهلال تلاشی است که برای رویت هلال ماه انجام می شود که این عمل دارای ارزش نجومی است زیرا به دلیل همین اختلاف روز، مشاهده ماه نو، گاه کاری سخت و نیازمند محاسبات نجومی است.


سرپرست گروه رویت هلال ماه " اناشل لامِرد" با بیان اینکه هلال ماه در شب 29 یا 30 ماه قمری رویت می شود که نسبت به مدار ماه این دو روز مختلف است، افزود: با توجه به اینکه شهرستان لامِرد در جنوب غرب کشور واقع شده و دارای ارتفاع خوبی است، با شرایط آب و هوایی مناسب،می توان هلال ماه را با چشم غیر مسلح نیز رویت کرد.


دبیر انجمن نجوم آماتوری شهر لامرد " آناشل" خاطر نشان کرد: آب و هوا، مدت زمان رویت امکانات رصدی می تواند تاثیر بسزایی در رویت هلال شامگاهی رمضان داشته باشد.


این رصد گر هلال تصریح کرد: حتما باید رصد گران استهلال رویت را اعلام کنند تا شکی در آن نباشد.


وی اذعان کرد: پس از رویت هلال ماه گزارش ها به ستاد استهلال ارسال می شود و از طرف بیت رهبری روز اول ماه رمضان اعلام می شود.


شکیب تیم رویت هلال لامِرد را یکتیم تخصصی و ماهر دانست و گفت: گروه رویت هلال لامِرد هرساله در این امر حضور فعال و پر تلاشی را دارد.


وی ادامه داد: در سال 91 در میان 170 گروه استهلال کشور، بیت رهبری تنها گزارشات سه گروه را تایید کرد که یکی از آن سه گروه تیم رویت هلال لامِرد بوده است.


خبرنگار/سیدمحمدحقایقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار