معاون صنایع دستی میراث فرهنگی فارس:

بیمه هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس احیا می شود

خبرگزاری پانا: معاون صنایع دستی میراث فرهنگی فارس گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده و با همكاری تأمین اجتماعی، از نیمه دوم امسال بیمه هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس احیا خواهد شد.

کد مطلب: ۳۶۰۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، زهرا الحمدی در آیین تجلیل از فعالان حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان، با تاكید بر لزوم تشویق هنرمندان صنایع‌دستی برای كمك به احیای این هنر، گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی استان فارس عیادت شد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس، نیز تلاش برای معرفی هنرمندان و یاد کردن از هنرمندان پیشین استان را اقدام ارزنده‌ای از سوی میراث فرهنگی فارس دانست و خاطرنشان کرد: استان فارس توانمندی‌های بسیاری در حوزه صنایع دستی دارد اما همچنان با مظلومیت رو به رو است.
سیّده معصومه دستغیب، با بیان اینکه استان فارس از وجود ناهنجاری‌های بسیار و مشکلات اقتصادی رنج می‌برد، گفت: در این وضعیت یکی از حوزه‌های بسیار مهمی که می‌تواند در کنار دانشگاه‌ها سبب تقویت هنرهای سنتی و صنایع دستی استان شود، معاونت صنایع دستی است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به اینکه اهمیت حوزه صنایع دستی کمتر از نقش دانشگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه نیست، تأکید کرد: توجه و حمایت جدی از صنایع دستی و هنرهای سنتی استان ضرورت دارد و باید راه‌های ورود به این زمینه بررسی و هرچه زودتر اجرایی شود.
دستغیب معتقد است حمایت از هنرمند، فراهم كردن فضای مناسب، در اختیار قرار دادن فضای کار برای فعالیت‌های هنری و سایر اقدامات حمایتی را همراه به احیای بیمه هنرمندان، اقداماتی موثر در راستای رشد و پویایی صنایع‌دستی ارزیابی كرد.
وی با بیان اینکه باید حمایت‌های سازمانی از معاونت صنایع دستی انجام شود، تصریح کرد: این سازمان به‌تنهایی نمی‌‌تواند کارهای خود را به نتیجه برساند و با توجه به اینکه برخی از سازمان‌ها فضاهای مناسبی در اختیار دارند می‌توانند با تعامل سازنده آنها را در اختیار هنرمندان قرار دهند تا هنرمندان هنرهای خود را به جامعه معرفی کنند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به اینکه از علم و فناروی جدید نیز در بحث صنایع دستی استفاده شود، بیان کرد: هنر به شرطی رشد می‌کند که با علم روز پیش رود تا دنیای جدید و نسل جدید همگامی خوبی با رشته‌های صنایع دستی داشته باشند.
دستغیب با بیان اینکه نسل امروز محتاج هنرمندی هنرمندان است، عنوان کرد: یکی از اصول مهمی که به زندگی معنا می‌دهد هنر است که باید در جامعه و برای تمام نسل‌ها نهادینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار