معاون وزیر کشور:

فرمانداران مسوول اجرایی کردن وعده های انتخاباتی دولت هستند

خبرگزاری پانا: معاون امور سیاسی وزیر کشور فرمانداران، بخشداران و مدیران ستادی استانداری ها را موظف به پیگیری خواسته های مردم و اجرایی کردن وعده های انتخاباتی دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

کد مطلب: ۳۶۰۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد حسین مقیمی در جمع فرمانداران، بخشداران و مدیران ستادی استان اردبیل گفت: فرمانداران و بخشداران به دلیل ارتباط نزدیکتر با مردم باید بیشترین پاسخگویی را به مردم داشته باشند و عمده فعالیت خود را بر این امر متمرکز کنند چرا که عملکرد دولت در نهایت در ساکنان شهرستان ها و بخش ها انعکاس می یابد .


معاون امور سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه فرمانداران مسوول هماهنگی بین دستگاه های مختلف اجرایی هستند، اضافه کرد : انتصاب فرمانداران و بخشداران به منظوراجرایی شدن سیاست های کلان دولت با تصمیمات آنهاست و از این رو باید امکانات موجود و خواسته های مردم را به طور معقول مدیریت شود .

وی ادامه داد: وظیفه مدیران ستادی و فرمانداران ارایه عملکردشان به مردم است چرا که مردم با حضور در انتخابات در واقع به دنبال زندگی بهتر هستند و دولت هم اولین توقع را از فرمانداران و بخشداران دارد مردم را در جریان فعالیت های صورت گرفته قرار دهند .

مقیمی با اشاره به وضعیت کشور پیش از دولت تدبیر و امید اظهار داشت: با وجود درآمدهای بالای نفتی رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی و تورم 43 درصدی داشتیم و دولت تلاش داشت تا در دوران کاهش درآمدها این شرایط را جبران کند که پس از دو سال در کنترل تورم و معکوس کردن رشد اقتصادی موفق عمل کرد .

معاون امور سیاسی وزیر کشور افزود: ساماندهی نظام درمانی و کاهش پرداخت ها از جیب مردم در کنار اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها با کمترین تبعات سیاسی و اجتماعی دیگر دستاورد دولت بود که فرمانداران و بخشداران باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند .

وی همچنین با اشاره به فعال سازی پروژه های عمرانی طی دو سال گذشته گفت: فرمانداران و مدیران میانی به عنوان نمایندگان عالی دولت این وظیفه را برعهده داشتند که باید مردم در جریان آن قرار بگیرند .

مقیمی با اشاره به شعار تعامل دولت تدبیر و امید بیان کرد: فرمانداران و بخشداران وظیفه برنامه ریزی و اجرایی دارند و به عنوان نمایندگان دولت باید تعامل را سرلوحه امور قرار دهند اما نباید اجازه دهند دیگران در حوزه اختیارات آنها ورود کرده و تصمیم بگیرند چرا که در نهایت خود باید پاسخگو باشند .

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری تشریح کرد: مجموعه وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات است و از این رو نباید وارد فضای رقابت های سیاسی انتخاباتی شود .

معاون امور سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: فرمانداران و بخشداران باید بیطرفی خود را حفظ کرده و تلاش خود را در جهت برطرف کردن شبهه ها مبنی بر حمایت دولت از جریانی خاص انجام دهند .

وی ادامه داد: باید به گونه ای عمل کنیم تا بیطرفی مجریان انتخابات برای مردم در گفتار و هم در عمل مشخص باشد و بر این اساس مسوولیت حقوقی و امکانات دولتی از فرمانداری ها گرفته تا شهرداری ها و نیروهای مسلح نیابد له یا علیه فردی استفاده شود .

مقیمی همچنین بر فراهم کردن فضا برای فعالیت احزاب دارای مجوز رسمی تاکید کرد و گفت: باید به فعالان سیاسی موافق و مخالف دولت میدان دهیم و همه را با یک چشم نگاه کنیم چرا که شعار ما اعتدال است و برای درک این شعار باید فضای سال های گذشته را به خاطر بیاوریم .

وی مسوولیت اعطای مجوز شخصیت های سیاسی در دانشگاه ها را هیات های فرهنگی آنها دانست و تاکید کرد: فرمانداران تنها مسوول تامین امنیت هستند و احزاب باید فعالیت گسترده داشته باشند تا زمینه نشاط سیاسی مردم و حضور پرشور در انتخابات فراهم شود .

معاون امور سیاسی وزیر کشور گفت: به گفته مقام معظم رهبری، رای حق الناس است و انتخاب هیات های اجرایی انتخابات باید به گونه ای باشد تا دولت از این آزمایش سربلند و به سلامت عبور کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار