ترویج فرهنگ شهادت، تنها راه مبارزه با ابتذال غرب

خبرگزاری پانا: جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی گفت: امروز دشمن تلاش دارد تا فرهنگ ابتذال غرب و مصرف‌گرایی را بر جامعه مسلط کند که سلاح ما در برابر تهاجم دشمن فرهنگ مبتنی بر ارزش‌های دفاع مقدس و ایثار و شهادت است.

کد مطلب: ۳۵۹۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سردار محمدجواد زاده‌کمند در دومین گردهمایی تخصصی مدیران امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند" زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست"، اظهارداشت: کاری که امروز شما انجام می‌دهید در راستای فرمایشات معظم له است.

وی به عرصه‌های مختلف ماموریت و ماهیت آن در ناجا اشاره کرد و افزود: مبارزه با اشرار، قاچاقچیان،‌مخلان نظم و امنیت، سارقان و نیز حفاظت از مرزهای کشور و... از عرصه‌های مهم خدمتی این نیرو به شمار می آید، هر از چند گاهی شاهد هستیم یم که کارکنان ناجا برای تامین امنیت کشور جان یا سلامتی خودرا به مردم هدیه می‌کنند.

سردار زاده کمند، نیروی انتظامی را در امر رسیدگی به ایثارگران و خانواده‌های شهدا پیشگام دانست و گفت: کارهای شایسته زیادی در این زمینه انجام شده و فضای ناجا نیز این ویژگی را دارد زیرا هر سال شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و نظام می‌کنیم که تقدیم 87 شهید در سال گذشته و نائل شدن تعدادی به درجه ایثارگری وجانبازی گواه این مطلب است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا خاطرنشان کرد: وقتی خدمات انجام شده را در کنار تکلیف بزرگی که امام راحل و مقام معظم رهبری بر عهده گذاشته مقایسه می‌کنیم متوجه خلاء‌ها و فاصله‌ها می‌شویم و این سوال مطرح می‌شود آیا امروز با این همه اقدامات موثر و ابتکارات خوب ما به شرایط مطلوب رسیده‌ایم یا نه.

سردار زاده کمند با بیان اینکه هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم، ادامه داد: در این نشست‌های تخصصی باید به تبیین فاصله‌ها و وضع موجود و همچنین وضع مطلوبی که بر عهده داریم، بپردازیم، همچنین باید خلاء های موجود را شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم حق فرمایشات امام راحل و رهبری را ادا کنیم تا فردا رو سفید باشیم.

وی، بر کمک به رشد مادی و معنوی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران متناسب با شان و منزلت آنها تاکید کرد و افزود: در بحث درون‌سازمانی با بسیج امکانات باید بتوانیم به موقع پاسخگوی مطالبات و نیازها در حوزه‌های مادی و معنوی باشیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: باید از منابع برون‌سازمانی نیز استفاده بهینه کنیم به مسئولان مختلف شهری و محلی، ریش‌سفیدان و به شوراهای محلی و روستایی برای تحقق این هدف بزرگ خود نقش دهیم؛ نباید اجازه دهیم خانواده شهید یا جانبازی برای تعیین معیشت خود به منبع دیگری دست دراز کند.

سردار زاده کمند، ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و جهاد در نیروی انتظامی را دومین عامل تحقق اهداف عنوان و به پایه گذاری شورای عالی توسعه ارزش‌های ماندگار انتظامی و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ما باید در جهت اعتلای مادی و معنوی و همچنین توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در نیروی انتظامی و برای تک تک افراد نقش تعیین کنیم.

وی با اشاره به صیانت از جایگاه رفیع ایثارگران، خانواده شهدا در جامعه و در ناج، گفت: متاسفانه آنگونه که شایسته این عزیزان است شاهد این موارد نیستیم و بایستی مردم ولایتمدار ما همیشه کنار این خانواده‌ها هستند باید تلاش کرد و از مسئولین ذیربط مطالبه کرد.
سردار زاده کمند تصریح کرد: باید مطالبه‌گر باشیم و علاوه بر اینکه وظایف خود را در ناجا برای تکمیل ایثارگران به خوبی انجام دهیم باید کاری کنیم در جامعه نیز منزلتشان متناسب با شأن‌شان افزایش یابد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: گفتمان‌سازی با استفاده از ارزش‌های جهاد و شهادت و نشان دادن ایثارگری از دیگر علل تحقق این اهداف به شمار می آید که ما باید تلاش کنیم سبک خدمتی و زندگی خود را مبتنی بر این فرهنگ شکل دهیم؛ حتما راه زیادی پیش روست اما باید بتوانیم از ویژگی‌ها و تجارب 8 سال دفاع مقدس استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: امروز هم جامعه و هم نیروی انتظامی به این گفتمان و فرهنگ غنی دفاع مقدس بیش از هر زمان دیگر نیازمند است لذا باید خود، جامعه را به این سلاح برنده و کارساز فرهنگ ایثار و شهادت مجهز کنیم تا بتوانیم با توطئه‌های دشمنان در عرصه های محتلف و به ویژه عرصه فرهنگی مقابله کنیم.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: امروز دشمن تلاش دارد تا فرهنگ ابتذال غرب و مصرف‌گرایی را بر جامعه مسلط کند که سلاح ما در برابر تهاجم دشمن فرهنگ مبتنی بر ارزش‌های دفاع مقدس و ایثار و شهادت است؛ خدمت بی‌منت به مردم، تلاش جهادی و ساده‌زیستی، قناعت و ... شاخصه‌های آن فرهنگ و راه مورد نظر ما است.

وی با بیان اینکه باید ناجا را مبتنی بر راه شهدا، اهداف و آرمان‌های شهدا قرار دهیم.

سردار زاده‌کمند موضوع بعدی در این زمینه را توانمندسازی و تعالی فرزندان شهدا و جانبازان عنوان و خاطر نشان کرد: ما نباید در سند بمانیم؛ چرا که سندی که از جامعه ایثارگران انتظار می‌رود سند کاربردی است تا سریع‌تر به اهداف برسیم و به انتظارات پاسخ دهیم؛ اگر این سند به عنوان جزو خوبییو ویترین‌ی شود به درد ما نمی‌خورد چرا که ما به واسط سند باید بدانیم که به کجا می‌رویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار