معاون اجرایی رییس جمهور:

فساد نم پایه اقتصادی کشور است/خراب کردن اقتصاد جایزه نوبل می خواهد

خبرگزاری پانا: معاون اجرایی رییس جمهور گفت: خراب کردن اقتصاد کشور جایزه نوبل می خواهد و هیچ کسی توانایی انجام چنین کاری را ندارد.

کد مطلب: ۳۵۹۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، محمد شریعتمداری در جمع سرمایه گذاران و صادرکنندگان این استان تاکید کرد: پتانسیل و امکانات فراوانی در این کشور وجود دارد و اگر اقتصاد این کشور به راحتی خراب کردنی بود، تاکنون خراب شده بود.

وی افزود: بیان مطالبات امروز نشان می دهد که ما با نقطه مطلوب فاصله داریم و البته مشاهده می کنیم که در این میان فراز و فرودهایی نیز در امر اقتصاد و صادارات و واردات نیز وجود داشته است.

وی ادامه داد: کنسول گری و سفارت خانه های ما باید حامی صادرکنندگان برای حل مشکلات صادرکنندگان باشند.

شریعتمداری اظهار کرد: مسئولان بخش اقتصادی و رایزن های بازرگانی در سفارت خانه مستقر شده اند تا کارها برای صادرکنندگان تسهیل شود.

وی بیان کرد: سیاست خارجی این کشور طی هشت سال گذشته تنش های فراوانی را متحمل شده است و محدودیت های فراوانی بر ما حاکم شد، اما ما از تحریم ها نمی ترسیم و سر خم نمی کنیم و باید تحریم ها را بشکنیم.

شریعتمداری در ادامه تصریح کرد: فساد نم پایه اقتصادی کشور است و فرو می پاشاند و باید به صورت جدی با آن برخورد کنیم و اگر در مقابل آن ایستادگی نکنیم، خائن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت ماهیانه 46هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه از دیگر مواردی است که در اقتصاد کشور محدودیت ایجاد کرده است.

معاون اجرایی رییس جمهور بیان کرد: طی دو سال گذشته تورم پایین آمده است، و دولت بر این موضوع واقف است که تعدادی از کارخانه تعطیل شده اند البته این موضوع نسبت به گذشته بهبود یافته است.

وی توضیح داد: استانداران ملکف به رسیدگی مشکلات کارخانه های تولیدی هستند و بانک نیز مکلف به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای حل مشکلات واحدهای تولیدی هستند.

شریعتمداری بیان کرد: در حال حاضر دولتی سرکار است که مشکلات را می داند و برای حل آن راهکار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار