مدیر عامل ستاد دیه استان اردبیل خبرداد:

شناسایی ۴۳۴ زندانی غیر عمد در زندان های اردبیل

خبرگزاری پانا:مدیر عامل ستاد دیه استان اردبیل از شناسایی ۴۳۴ زندانی غیر عمد در زندان های این استان خبر داد.

کد مطلب: ۳۵۹۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مسعود انزابی در جلسه هماهنگی جشن گلریزان در اردبیل تصریح کرد: ۶۳ زندانی مهریه، ۳۲۸ زندانی مالی و ۲۳ زندانی دیه شناسایی شده اند.

وی رقم کل بدهی این زندانیان را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: به دلیل بخشش بخشی از مطالبات و تخفیف گیری از طرف شکایت می توان با رقم کمتر این زندانیان را آزاد کرد.

مدیر عامل ستاد دیه استان در تشریح اقدامات این ستاد طی دو سال گذشته یادآور شد: در سال ۹۲، ۲۳۱ زندانی با بدهی ۱۶۰ میلیارد ریال آزاد شدند که از این تعداد ۳۰ نفر دیه، ۱۵۱ نفر مالی و ۵۰ نفر زندانی مهریه بودند.

انزابی افزود: سال گذشته نیز ۳۱۸ زندانی با بدهی ۱۵۰ میلیارد ریال آزاد شدند که باز سهم زندانی دیه ۴۳ نفر، مالی ۲۱۹ نفر و مهریه ۴۶ نفر بود.

وی با تاکید به اینکه این تعداد شامل زندانیان‌ آزاد شده است، ادامه داد: سال گذشته پرونده ۴۳۱ زندانی تشکیل شده بود و در حال حاضر پرونده ۴۳۴ زندانی غیر عمد در ستاد دیه در دست بررسی است.

مدیر عامل ستاد دیه استان با اذعان به اینکه مشارکت خیرین گره گشای گرفتاری این گروه از زندانیان است، خیرین اصلی را افرادی دانست که نسبت به این زندانیان بخشش یا تخفیف از خود نشان می دهند.

انزابی از توزیع فرم تعهد در بین دستگاه های اجرایی خبر داد و افزود: این فرم اعلام آمادگی افراد برای مشارکت در امر خیر آزاد سازی زندانیان است و می تواند در بین کارمندان ادارات نیز توزیع شود.

وی همچنین از بلامانع بودن تخصیص زکات به ستاد دیه خبر داد و تصریح کرد: طبق مجوز اخذ شده از علما شهروندان می توانند زکات خود را به ستاد دیه پرداخت کنند.

مدیر عامل ستاد دیه استان با بیان اینکه ما خیر مسجد سازی داریم که به دلیل نوسانات اقتصادی با یک میلیارد ریال در زندان است، خواستار همکاری دستگاه ها و خیرین در برگزاری باشکوه جشن گلریزان در رمضان امسال شد.

انزابی تاکید کرد: پرونده های تشکیل شده به صورت هفتگی مورد بررسی قرار می گیرد تا کمک های لازم به ویژه برای زندانیانی که مبلغ بدهی پایین دارند با اولویت حمایت های نقدی را دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار