استاندار گلستان:

نماز بزرگترین هنر است و هنرمند باید در برابر آن خاضع باشد

خبرگزاری پانا،استاندار گلستان در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری نماز گفت:نماز بزرگترین هنر است و هنرمند باید به دلیل روح هنرسازی نماز در برابر آن خاضع و خاشع باشد.

کد مطلب: ۳۵۸۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،استاندار گلستان در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری نماز اظهار کرد: نماز بزرگترین هنر است و هنرمند باید به دلیل روح هنرسازی نماز در برابر آن خاضع و خاشع باشد.

دکتر حسن صادقلو با تاکید بر گردآوری « تاریخ نماز»، گفت: از آنجا که نماز از حضرت آدم(ع) آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته و دارد، نیاز است تاریخ آن تهیه و گردآوری شود.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی و هنری نماز با بیان اینکه هیچ امری در زمینه دینداری از نماز بالاتر نیست، یادآور شد: نماز با توجه به ظرفیت معراج سازی و عمود دین یقیناً می تواند بالاترین ارتقاء را در انسان ایجاد کند.

وی نماز را دارای هزاران فایده دانست و افزود: نظافت و پاکیزگی، رعایت حقوق دیگران، احترام به پدر و مادر، پوشش اساسی، تحکیم بنیان خانواده و جلب اعتماد مردم تنها گوشه ی کوچکی از فواید بی شمار نماز است.

استاندار گلستان که در حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور سخن می گفت، تصریح کرد: حجت الاسلام قرائتی در تمام این سالها صادقانه، بی ریا و بی صدا خدمات جانانه ای را در عرصه ی نماز و زکات به جمهوری اسلامی و مردم شریف کشور ارائه کرده اند و زبان از بیان خدمات و زحمات ایشان قاصر است.

دکتر صادقلو با بیان اینکه مسولان استانی به موضوع نماز حساس هستند، گفت: ما با استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی استان در حال تدوین طرح جامع فرهنگ عمومی استان هستیم و در این طرح جامع یقیناً یکی از نکات برجسته توجه به نماز و راهکارهای افزایش جذب عمومی به سمت این فرضیه ی الهی است.

همچنین در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، نماز را زیباترین زیبایی زندگی انسان دانست و افزود: بر اساس قرآن کریم، نماز دوفلسفه اصلی دارد که یکی ذکر خداست و دوم بازدارندگی انسان از فحشا و منکرات است.

آیت ا... نورمفیدی با بیان اینکه ذکر تنها به معنای ظاهری آن مطرح نیست، خاطر نشان کرد: بر این باوریم که هیچ انسانی بدون ذکر نیست و در حقیقت ذکر محور زندگی آدم هاست که بر اساس آن دوستی ها، دشمنی ها، جاذبه ها و دافعه ها شکل می گیرد و نمازی که ذکر آدمی بشود او را به خدا می رساند.

وی با اشاره به رابطه هنر و نماز، یاوآور شد: هنرمند باید با هنر خود، کاری کند که مردم به سمت نماز هدایت شوند و از هنرشان در راستای اقامه نماز استفاده کنند.

لازم به ذکر است چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری نماز در سه محور اساسی نماز مایه آرامش در زندگی، نماز عامل بازدارنده از منکرات و نماز یاری بخش انسان در مشکلات در بخش های مختلف رمان، عکس، فیلم کوتاه، فیلم مستند، فیلم نامه نویسی، تولیدات چند رسانه ای و بخش سخت افزاری به میزبانی استان گلستان برگزار شد.

گفتنی است در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری نماز از نفرات برتر بخش های مختلف با اهدا لوح سپاس و جوایز تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار