عاملان شهادت افسر آگاهی استان البرز در لرستان دستگیر شدند

خبرگزاری پانا: فرمانده انتظامی استان لرستان از دستگیری چهار نفر از سارقان مسلح و عاملان شهادت افسر آگاهی استان البرز در لرستان خبر داد.

کد مطلب: ۳۵۷۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سردار محمد قنبری گفت: سارقان مسلح و عاملان شهادت افسر آگاهی استان البرز که در هفتم اسفندماه 93 نیز در محله اسدآبادی خرم آباد با تیر اندازی باعث فوت یک نفر و مصدوم شدن فردی دیگر شده بودند زمانی که خود را در محاصره کامل پلیس آگاهی استان دیدند اقدام به خوردن مواد شیمیایی برای فرار از مجازات کردند.


این مقام انتظامی در ادامه افزود : متهمان در بازجویی ها و تحقیقات فنی لب به سخن گشوده و به حادثه یک ماه پیش در شهرستان کرج که به قصد سرقت مسلحانه طلا فروشی در خیابان دشت بهشت اعتراف و در جزئیات آن اذعان کردند ، زمانی که با یک دستگاه پراید سرقتی در حال تردد در خیابان بوده به گشت پلیس آگاهی با دو نفر سرنشین برخورد که ماموران به سمت آنها تیر اندازی و متهمان نیز که دو قبضه سلاح کلاشینکف در دست داشته اند اقدام به تیر اندازی به سمت ماموران نموده که متاسفانه یکی از کارکنان ناجا به شهادت رسیده و خودرو سرقتی را در انتهای همان خیابان رها نموده و متواری می شوند.


سردار "قنبری" در ادامه اظهار داشت: با توجه به شرارتهای متعدد و درگیری های مسلحانه توسط متهمان از جمله قتل، تیر اندازی های مختلف در شهرستان های استان و سرقت به عنف و ... موضوع دستگیری آنان به طور ویژه در دستور کار پلیس لرستان قرار گرفته که با استفاده از اقدامات پلیسی و استفاده از منابع ، مخفیگاه متهمان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه محل اختفای آنان در محاصره قرار گرفته که متهمان به محض اطلاع از محاصره پلیس، اقدام به خوردن مواد شیمیایی نمودند. که توسط ماموران دستگیر و در مخفیگاه آنان یک قبضه سلاح کلت کمری نیز کشف و ضبط گردید.


در تحقیقات به عمل آمده چهار متهم دستگیر شده به جرایم ارتکابی به شرح ذیل اعتراف کردند.


1- قتل مرحوم محمد ولی پوری سپهوند در تاریخ هفتم اسفندماه 93 در شهرستان خرم آباد توسط متهم علی سپهنودی با استفاده از کلت کمری.


2- متهمان چندی پیش حین بدرقه یکی از مجرمان توسط کارآگاهان آگاهی به زندان برنامه ریزی جهت فرار وی را داشتند که قبل از هرگونه اقدام با هوشیاری ماموران و اطلاع از موضوع با آنان به صورت مسلحانه درگیر که متعاقب آن پس از تعقیب و گریز و تیر اندازی از محل متواری گردیدند.


3- سرقت به عنف یک دستگاه پراید در شهرستان کرج به قصد سرقت مسلحانه از طلافروشی که با تعقیب و گریز مامورین مواجه و به دنبال آن اقدام به تیراندازی و شهادت یکی از ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان کرج نمودند.


4- سرقت مسلحانه از طلا فروشی شهرستان دزفول.


5- با توجه به تطبیق پوکه های به جا مانده در صحنه های جرم از طریق سیستم آرسنال ، متهمان اقدام به هفت فقره تیر اندازی به منازل اشخاص در شهرستان های خرم آباد، بروجرد و دورود نموده اند.


فرمانده انتظامی لرستان با بیان این موضوع که با توجه به وخامت حال متهمان ، توسط نیروهای اورژانس و عوامل بهداری انتظامی استان به مرکز درمانی منتقل که دو نفر از آنان به علت عوارض مواد شیمیایی استفاده شده فوت کرده و تحقیقات کماکان در خصوص سایر جرایم ارتکابی از دو متهم تحت درمان، ادامه دارد.


وی اظهار داشت : در این مدت مقام قضائی گام به گام با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته اند.


قنبری در پایان به مخلان نظم و امنیت جامعه هشدار داد ، چتر امنیتی پلیس در سراسر استان گسترده است و اجازه هیچ گونه عرض اندامی به متخلفان نخواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار