در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان:

ظریف: از ثبات سیاسی در لبنان حمایت می‌کنیم

خبرگزاری پانا: وزیر امور خارجه ایران عصر دوشنبه با سگرید کاگ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لبنان دیدار و درباره آخرین تحولات جاری سیاسی در این کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

کد مطلب: ۳۵۷۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با حمایت از آغاز گفت‌وگوها میان گروه‌ها و احزاب مختلف لبنانی، ثبات سیاسی در این کشور را خواست جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و افزود: هرگونه تصمیم سیاسی باید توسط لبنانی‌ها، آن‌هم از طریق گفت‌وگو حاصل شود.

او با بیان این که مطمئن‌ایم اگر فشار خارجی از لبنانی‌ها برداشته شود آن‌ها زودتر به نتیجه و تصمیم سیاسی خواهند رسید گفت: امیدواریم سازمان ملل هم مثل گذشته نقشی حمایتی در این روند داشته باشد و جمهوری اسلامی ایران هم هرگونه توافق و راه‌حل سیاسی در لبنان که از طریق گفت‌وگو و تفاهم میان گروه‌ها و احزاب مختلف لبنانی به‌دست آید را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری نگرانی دولت و ملت ایران از سرنوشت دیپلمات‌های ایرانی ربوده شده در لبنان خواستار توجه سازمان ملل به این مسأله شد.

در این دیدار، خانم کاگ هم با قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات و آرامش در لبنان، به انتخاب نشدن رییس‌جمهور جدید این کشور اشاره کرد و گفت: خلاء قانونی و حقوقی فعلی در لبنان مناسب این کشور و منطقه نیست ولی با این شرایط، ثبات موجود در لبنان باوجود همه بحران‌ها در منطقه و کشورهای هم‌جوار، بسیار مهم است و باید حفظ شود.

نماینده دبیرکل سازمان ملل حفظ همزیستی میان طوایف مختلف لبنانی و پرهیز از فرقه‌گرایی و رسیدن به تفاهم و ثبات سیاسی در لبنان را خواسته سازمان ملل خواند و ابراز امیدواری کرد با روندی که آغاز شده است شاهد انتخاب هر چه سریع‌تر رییس‌جمهور جدید و تکمیل حلقه ثبات و ارامش در این کشور باشیم.

سگرید کاگ هم‌چنین ظهر امروز با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه دیدار و درباره تحولات سیاسی در لبنان به تفصیل گفت‌وگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار