سرمایه گذاران اروپایی برای حضور در دوران پساتحریم آماده می شوند

قول 300 میلیون یوریی اروپایی ها برای سرمایه گذاری در بورس ایران

خبرگزاری پانا: گروهی از شرکتهای سرمایه گذار اروپایی امروز از بورس تهران بازدید کردند. آنها امیدوراند بلافاصله پس از لغو تحریمها 300 میلیون یورو در ایران سرمایه گذاری کنند.

کد مطلب: ۳۵۶۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیران 9 شرکت بزرگ سرمایه گذاری اروپایی صبح امروز (دوشنبه 18 خردادماه) از تالار معاملاتی بورس تهران بازدید کردند.

این سرمایه گذاران که نمایندگان تعدادی از شرکتهای سرمایه گذاری اروپایی هستند به دعوت شرکت سوئیسی ای سی ال اَسِت منیجمنت (ACL Asset Management ) و شرکت کارگزاری بورسیران به کشورمان سفر کرده اند و در مدت اقامت خود درایران فرصتهای متنوع سرمایه گذاری در بازار سرمایه را در دوران پساتحریم بررسی خواهند کرد.

این هیئت متشکل از مدیران بزرگترین شرکتهای سرمایه گذاری هستند که در چند سال اخیر به کشورمان سفر کرده اند و امیدوار هستند که با پایان تحریمها فرصت سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران را داشته باشند.

از جمله دلایل جذابیت بازار سرمایه ایران برای این گروه از سرمایه‌گذاران که از انگلستان، سوئیس، فرانسه و روسیه حضور یافته اند، تنوع سهام و قابلیت انتخاب صنایع مختلف برای سرمایه گذاری است.

گروه سرمایه گذاران اروپایی قصد دارند از تعدادی از مهمترین شرکت‌های ایرانی که در عرصه بین‌المللی نیز مطرح هستند از قبیل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، همراه اول و سیمان تهران بازدید کنند.

بر اساس این گزارش، پس از رایزنیهای انجام شده تاکنون و در مرحله نخست، سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی این گروه در ایران، پس از لغو تحریمها قطعی شده است.

در این بازدید، حسن قالیباف اصل، مدیرعامل بورس تهران درباره قابلیتهای بورس تهران سخنانی ایراد کرد و سرمایه گذاران اروپایی نیز پرسشهای خود را مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار