با حضور مسوولان کشوری و استانی؛

همایش اقتصاد مقاومتی با محوریت دام وطیور در کاشمر برگزارشد

خبرگزاری پانا: با حضور مسوولان کشوری و استانی از شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن، همایش منطقه‌ای اقتصاد مقاومتی با محوریت دام و طیور در مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر برگزار شد.

کد مطلب: ۳۵۶۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی فرمانداری، مهدی فروزان در این همایش که با حضور معاون بهبود و تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی همراه بود؛ اظهار کرد: واحدهای گاوداری، دامداری و مرغداری در این منطقه برای برون‌رفت از وضعیت فعلی نیاز به اختصاص تسهیلات بانکی با کارمزد پایین و بازپرداخت بلند مدت است .
وی با بیان اینکه خشکسالی‌های متوالی در سال‌های گذشته منجر به افزایش قیمت خوراک شده است، گفت: در راستای کمک به این واحدها نیازمند اختصاص حداقل هشت هزار تن جو، دو هزار تن سبوس گندم و چهار هزار تن ذرت دانه با قیمت مناسب و بازپرداخت مدت‌دار هستیم .
فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه در راستای توصیه‌های رئیس جمهور نباید به مردم دروغ بگوییم بلکه باید با آنها صادق باشیم، افزود: امیدواریم برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای انتقال مشکلات و معضلات این حوزه و به تبع آن ارائه راهکارها و پی‌گیری مسئولان و متولیان امر باشیم .
وی با اشاره به وجود 53 واحد مرغداری گوشتی، دو واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت 175 هزار قطعه، پنج هزار و 464 رأس دام سنگین، هزار نفر شتر، 181 هزار و 850 رأس دام سبک، 15 هزار کلنی زنبور عسل، 110 واحد پرورش ماهی گرم‌آبی و چهار واحد پرورش ماهی سردآبی در شهرستان خاطرنشان کرد: به همت و پشتکار فعالان بخش دام و طیور سالانه 27 هزار و 252 تن شیر، شش هزار و 748 تن گوشت مرغ، دو هزار و 150 تن گوشت قرمز، چهار هزار و 400 تن تخم مرغ، 150 تن عسل، 100 تن گوشت ماهی و 582 کیلوگرم پیله ابریشم در کاشمر تولید می‌شود .
فروزان با اشاره به اینکه تزریق سرمایه گردش به بخش دام و طیور می‌تواند نقش مهمی در افزایش میزان تولیدات ایفا کند، یادآور شد: در حال حاضر عمده واحدهای تولیدی در این حوزه با نیمی از ظرفیت فعالیت می‌کنند لذا به منظور کامل شدن ظرفیت تولید در واحدها باید سرمایه در گردش مورد نیاز در اختیار آنها قرار گیرد .
وی با اشاره به وجود نیروی انسانی تحصیل کرده و جویای کار در شهرستان تصریح کرد: به منظور فراهم کردن زمینه و شرایط لازم برای ایجاد اشتغال و راه‌اندازی واحدهای دامپروری و مرغداری در شهرستان باید تسهیلات بانکی بلندمدت و کم‌بهره اختصاص یابد تا ضمن ایجاد اشتغال، شاهد راه‌اندازی واحدهای تولیدی باشیم .
فرماندار کاشمر موضوع بیمه را از دغدغه‌ها و مشکلات دامداران و مرغداران عنوان کرد و گفت: متأسفانه بیمه به شکل واقعی پاسخگو نیست؛ چرا که در زمان بروز خسارت تنها به دنبال کوچکترین ضعف برای عدم پرداخت خسارت است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار