دیدارهای رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مسکو

خبرگزاری پانا: غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی که در رأس هیأتی به روسیه سفر کرده است، با سرگی ریابوخین رئیس کمیته بودجه و بازارهای مالی شورای فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۳۵۵۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، در این دیدار، دو طرف درباره همکاری‌های پارلمانی دو کشور ایران و روسیه بحث و تبادل نظر کردند.

ریابوخین با تشریح ساختار تنظیم بودجه و نقش شورای فدراسیون در این زمینه، چگونگی تعامل با نهادهای دولتی و خصوصی، تامین بودجه و نظارت بر هزینه‌های آنها را توصیف کرد.

رئیس کمیته برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به روابط دوستانه و عمیق ایران و روسیه در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، تبادل تجربیات و همکاری هرچه نزدیکتر بین مجالس ایران و روسیه بویژه کمیسیون‌های بودجه دو کشور را خواستار شد.

همچنین در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با ولادیمیر چوروف رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه، دو طرف تجارب برگزاری انتخابات را مورد مبادله قرار دادند.

رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در این دیدار به تشریح دستاوردهای این کشور در برگزاری انتخابات پرداخت.

وی با اشاره به ارقام بودجه اختصاصی برای برگزاری انتخابات در شهرها و روستاها و نیز انتخابات ریاست جمهوری، میزان مشارکت مردم در انتخابات را قابل توجه دانست.

رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه وجود شعبات متعدد این کمیسیون در مناطق مختلف را مورد اشاره قرار داد که با هدف سازماندهی هرچه بهتر انتخابات صورت فراهم می‌شود.

تاجگردون نیز کسب تجارب دیگر کشورها در برگزاری انتخابات را مهم ارزیابی کرد و خواهان ادامه تماس‌ها و ارتباطات بین دو طرف برای توسعه همکاری در این زمینه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار