در خصوص پیشگیری از اعتیاد نوجوانان:

توصیه های فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا

خبرگزاری پانا :فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا گفت: راه مقاومت در برابر فشار همسالان را در خصوص مصرف مواد مخدر به فرزندانتان بیاموزید تا از ˝نه˝ گفتن به آنها نهراسند.

کد مطلب: ۳۵۴۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ سرهنگ هادی احمدی با بیان اینکه رفتارهای بزهکارانه ناشی از اعتیاد به مواد مخدر، امری اجتناب ناپذیر است، افزود: اعتیاد باعث بروز دو جرم اصلی می شود یکی حمل و خرید و فروش مواد مخدر و دیگری سرقت برای تامین مواد مخدر و به همین دلیل اعتیاد و جرم رابطه مستقیمی با هم دارند.

وی نقش خانواده را برای جلوگیری از اعتیاد بسیار موثر دانست و اظهار کرد: والدین باید الگوی مناسبی برای فرزندان باشند و هرگز بر خلاف گفته های خود عمل ننمایند و فضایی را ایجاد کنند تا فرزندان در آن احساس آرامش کنند.

فرمانده انتظامی پیشوا با بیان اینکه والدین باید شنونده خوبی برای فرزندان خود باشند ادامه داد: رفتار پدر و مادر باید به گونه ای باشد تا فرزندان آنها را محرم اسرار خود بدانند تا به جای رجوع به دوستان و همسالان، مسائل و مشکلات خود را با والدین مطرح کنند.

وی خطاب به والدین گفت: دوستان فرزندانتان را بشناسید و نیز آنان را در انتخاب دوستان خوب راهنمایی کنید و همچنین برای فرزندانتان اعتیاد و عوارض مصرف مواد مخدر، مشکلات روانی، افسردگی هایی که پس از اعتیاد رخ می دهد و عوارضی که بر زیبایی و ظاهر آنها ایجاد می شوند را متذکر شوید.

احمدی در ادامه بیان داشت: فرزندان باید راه مقاومت در برابر فشار همسالان را در خصوص مصرف مواد مخدر بیاموزند تا از "نه" گفتن به آنها نهراسند.

وی با بیان اینکه بزرگترها باید مواضع منفی خود را در برابر مواد مخدر مشخص نموده و صریحا آن را به زبان بیاورند، تصریح کرد: پدر و مادر می بایست با فرزندان خود مانند یک دوست صمیمی باشند و هنگام انتقاد یا نصیحت فرزندان، با ملایمت و آرامش عمل نموده و از نصیحت و انتقادهای مخرب پرهیز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار