کشف بقایای استخوان های یک حیوان عظیم الجثه در محلات

خبرگزاری پانا: بقایای استخوان های یک حیوان عظیم الجثه حین کار در یکی از معادن اطراف محلات کشف شد.

کد مطلب: ۳۵۳۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، عصر روز گذشته در پی تماس برخی افراد با خبرنگار پانا مبنی بر کشف بقایای استخوان های یک حیوان عظیم الجثه بررسی بیشتر به منظور کسب اطلاعات از مسئولان دست اندرکار آغاز شد.

صبح امروز رئیس میراث فرهنگی شهرستان محلات در گفت و گویی تلفنی با تایید قدمت استخوان های کشف شده اظهار کرد: اکنون به دنبال حضور یک متخصص زمین شناسی یا جانور شناسی در منطقه برای تعیین قدمت دقیق استخوان ها و ارائه نظریه علمی در این خصوص می باشیم.

علی مشهدی افزود: ظواهر امر حکایت از آن دارد که این حیوان متعلق به ماقبل تاریخ است و یک حیوان عادی نمی باشد و نوع استخوان های کشف شده به خصوص دندان های چند سانتی با حجم زیاد آن بیانگر این موضوع است.

وی بیان کرد: به نظر می رسد این جانور در شکاف کوه زندگی می کرده و در اثر وقوع سیل گرفتار شده است و بسیار مشابه جانوران پرنده ماقبل تاریخ می باشد که همراه این حیوان استخوان های شکارهای گرفته شده توسط حیوان نیز کشف شده و برای ارائه نظریه علمی تر در این خصوص کارشناسان استانی این بقایا را بررسی خواهند کرد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان محلات عنوان کرد: بررسی این موضوع در حوزه کاری میراث فرهنگی نیست و مسئولان دست اندرکار در فرمانداری رسیدگی به موضوع را دنبال خواهند کرد.

اما این در حالی است که علی اصغر محمد امینی معاون فرماندار محلات امروز با اظهار بی اطلاعی از موضوع خواهان پیگیری موضوع از طریق بخشداری شد.

بخشدار شهرستان محلات گفت: پس از حضور کارشناسان متخصص در محل نظریه علمی در این خصوص اعلام خواهد شد زیرا اکنون اطلاعات چندانی درباره این حیوان وجود ندارد.

وحید براتی زاده اظهار داشت: بررسی این موضوع در حوزه میراث فرهنگی است و مسئولان این نهاد در حال شناسایی کارشناسان متخصص در این امر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار