معاون سازمان محیط زیست خبر داد؛

جمع آوری زباله توسط دانش‌آموزان سراسر کشو در هفته محیط زیست

خبرگزاری پانا:معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از جمع آوری زباله توسط دانش‌آموزان سراسر کشو در هفته محیط زیست خبر داد و گفت: مباحث توسعه پایداری شهری و حذف زباله وارد کتب درسی تمامی مقاطع تحصیلی خواهد شد.

کد مطلب: ۳۵۳۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،مهناز مظاهری درباره آموزش مباحث و موضوعات مربوط به مدیریت پسماند در کتب درسی دانش‌آموزان اظهار کرد و گفت : بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت از محیط زیست به امضا رسید، برای آشنا شدن با مباحث مربوط به پسماند و کاهش آن آموزش های لازم را به دانش‌آموزان ارائه کردیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های اصلی که با همکاری وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی 95-94 در نظر گرفته شده است، به حوزه آموزش باز می گردد که مربوط به استفاده بهینه و کاهش تولید زباله در مدارس کشور است.

وی با بیان این مطلب که کم کردن زباله در هر روز به اندازه 50 گرم می‌تواند در زیبا سازی شهر موثر باشد، تصریح کرد: در حال برنامه ریزی برای وارد کردن مباحث در زمینه حفظ و نگهداری زیبا سازی شهر همچین حذف زباله به کتب درسی از مقطع ابتدایی تا دبیرستان هستیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از فعالیت دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور در هفته محیط زیست برای جمع آوری زباله در روزهای 15 و 16 خرداد خبر داد و بیان کرد: با همکاری 4 ارگان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور تصمی داریم در هفته محیط زیست با کمک دانش‌آموزان سراسر کشور گام موثری در راستای حذف زباله و مدیریت پسماند برداریم.

مظاهری با اشاره به اینکه سعی داریم به فرزندان کشور مباحث زیبا سازی شهر را آموزش دهیم، عنوان کرد: با وارد کردن مباحث توسعه پایداری شهری و حذف زباله در کتب درسی تلاش می کنیم موجب شویم دانش‌آموزان در حذف زباله و پاک سازی شهر همچنین توسعه پایداری شهری سهیم شوند.

وی در ادامه افزود: چگونگی تبدیل زباله به یک محصول قابل استفاده از دیگر آموزش‌هایی است که در کتب دانش‌آموزان به آن اشاره خواهد شد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در خاتمه گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری وزارت آموزش و پرورش آموزش های لازم را در زمینه حفاظت از محیط زیست به دانش‌آموزان ارائه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار