رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در بندرعباس عنوان کرد؛

۶۰۰ هزار خیر داخلی و خارجی در امر مدرسه سازی فعالیت می کنند

خبرگزاری پانا: رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور از همکاری ۶۰۰ هزار خیر داخلی و یکهزار خیر خارج کشور با این مجمع خبر داد.

کد مطلب: ۳۵۰۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، دکتر محمدرضا حافظی در هفدهمین جشنواره تکریم خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان در هتل هرمز گفت: 18 سال پیش تعداد انگشت شماری از نیک اندیشان در جوار بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(علیه السلام) حرکتی را در راستای مسجد سازی آغاز کردند که امروز شمار آنها به 600 هزار خیر داخلی و یکهزار خیر خارج از کشور رسیده است.

وی افزود: میزان کمک های خیرین در اولین سال 16 میلیارد و 800 میلیون، سال بعد 40 میلیارد، سال سوم 80 میلیارد، سال چهارم 132 میلیارد، سال 88 بیش از 386 میلیارد و در سال قبل به یکهزار و 84 میلیارد تومان رسید.

حافظی، مشارکت در امر خیر را معامله با خدا دانست و عنوان کرد: عمل خیر باید در زمان حیات و به دست خود انسان انجام شود.

وی با ذکر مصداقی از الگوی ناموفق در زمینه خیر، خاطرنشان کرد: فرد متمکنی در یکی از استان های شمالی وصیت کرده بود که 2 درصد از دارایی او را در راه مدرسه سازی هزینه کنند؛ سپرده بلند مدتش 960 میلیارد تومان بود و فرزندی هم نداشت، اما پس از مرگش برادرزاده هایش که وراث او محسوب می شدند از این کار سرباززدند؛ پس انسان باید خودش کار خیر را انجام دهد.

این خیر نیک اندیش با اشاره به الگوی موفق نیکوکاری، افزود: فردی که موفق شده بود یک مدرسه را بسازد به سفر حج مشرف شد و در زیر ناودان طلا با خدای خویش عهد می بندد که 12 مدرسه به نیت 12 امام احداث کند، پس از تکمیل مدارس دوباره به زیارت خانه خدا می رود و این بار 72 مدرسه نیت می کند، بار سوم 110 مدرسه و پارسال نیز که به سفر مکه رفته بود نیت ساخت یکهزار و 100 مدرسه کرده بود و در دیدار بنده گفت که نیت کرده تا آخر عمر مدرسه بسازد.

وی ادامه داد: خیری در کشور وجود دارد که در 16 سالگی دو چشم خود را از دست داده و روشندل است و کارش مقنی است، حاصل اندوخته خود را به ساخت مدرسه ای در مشهد مقدس اختصاص داد و هم اینک به عنوان سرایه دار در همان مدرسه فعالیت می کند.

حافظی به دیدار سال گذشته اش با مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) اشاره و اظهار کرد: در این دیدار گزارشی از فعالیت های مجمع را ارائه کردم و سپس حضرت آقا فرمودند:«بعد از انقلاب، ایجاد خیرین مدرسه ساز پدیده مبارکی است».

وی همچنین با اشاره به حضور در کنگره جهانی یونسکو در سال گذشته، گفت: گزارشی از اقدامات مجمع از جمله اقدام بچه های اسلامشهر که از طریق پول قلک های خود 600 میلیون تومان را برای ساخت مدرسه ای اهدا کرده بودند را ارائه کردم که مورد توجه قرار گرفت.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در پایان حضور روحانیت و علمای شیعه و سنی را وجه بارز جشنواره خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان برشمرد و اظهار کرد: علما به پیروی از پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) و مقام معظم رهبری(دامه برکاته) پیشقدم در راستای ترویج فرهنگ علم آموزی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار